Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Nån här som har eller har ägt en tollare, hur är dom och hur funkar dom med barn och katt. Mvh hanna
Svar
14
· Visningar
3 601
Senast: cowgirl81
·
D
Hundavel & Ras Åh.. Nu har det vänt ännu en gång med hanhundsvalet... Pratade med min uppfödare ang. hanen jag valt till min tik (kan ses i min... 2
Svar
24
· Visningar
2 040
Senast: DuploBit
·
Hundavel & Ras Jag har googlat och jag har sökt här, tittat på tidigare trådar om rasen. Men jag vill veta mer för jag har gått och kärat ned mig...
Svar
9
· Visningar
2 493
Senast: Aliide
·
Hundavel & Ras Eftersom sambon och jag kollat på en till hund, har jag kollat igenom väldigt många mindre raser. Hunden är tänk mer till sambon och... 2
Svar
23
· Visningar
2 028
Senast: ericaeriksson
·
Hundavel & Ras Nu vill jag veta: vilka har överlåtit en hund på foder? Och vilka har en fodervärdshund? Är det annars någon som har haft ett sådant...
Svar
14
· Visningar
1 292
Senast: Trolltyg
·
Hundavel & Ras Har ju varit en hel del trådar nu där osunda raser och aveln på dessa diskuterats. Så jag undrar: Vad anser ni vara en sund hund... 2
Svar
24
· Visningar
3 504
Senast: Modig_Korn
·
N
Hundavel & Ras När blir en hund könsmogen? När är den klar så det kan bli valpar. Kan en hanhund bli pappa vid 6-7 månaders ålder? En tik är ju klar...
Svar
2
· Visningar
1 356
Hundavel & Ras Jag och familjen var och tittade på en hund igår som verkade helt underbar. Anföll oss i trapphuset med pussar och glädje och var...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: escodobe
·
Hundavel & Ras Är i lite hundköpar funderingar och vill ha lite råd av er kloka bukare...;) Har iprincip bestämmt mig för att skaffa hund men jag vet...
Svar
8
· Visningar
1 181
Hundavel & Ras Har suttit och kollat runt på lite olika raser, nu när jag känner att det snart är dax att skaffa hund igen! Har haft ett sånt problem... 2 3
Svar
46
· Visningar
8 415
Senast: falukorw
·
D
Hundavel & Ras Hanen jag tänkt para min tik med har blivit sjuk på grund av att han under jakten i vintras drog ner vatten i lungorna (lungydem) och...
Svar
9
· Visningar
1 391
·
Hundavel & Ras Och min lilla tjej är konstaterad dräktig! :laugh: :bump: Så om 6 veckor kommer vi ha massa söta små bäbisar här hemma :love: Tiden... 2
Svar
28
· Visningar
2 036
Senast: Aliide
·
M
Hundavel & Ras Jakten på den perfekta kenneln är igång då jag och min sambo har bestämt oss för att välkommna en ny familjemedlem :love: Vi önskar oss...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Kalinsi
·
Hundavel & Ras På skoj bara, Vad hade ni rekommenderat för ras och varför. Den ska användas till träning ev tävling bruksspår och viltspår...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Milosari
·
D
Hundavel & Ras Hej alla!! Idag började min Kaxa att löpa. Jag som hade beräknat att hon skulle börja i slutet av maj/i början av juni. Men...
Svar
7
· Visningar
1 020
·
Hundavel & Ras ..två blandraser som är 75% BC och resten är en sån där helsvart hund, vad de nu heter. Jag hade ju en renrasig BC förut men den var...
Svar
9
· Visningar
1 575
G
Hundavel & Ras Jag hamnade i en diskussion angående det här med olika prov som bara är avsedda för vissa raser eller en viss rasgrupp. När vi... 2
Svar
34
· Visningar
3 098
Senast: vallhund
·
U
Hundavel & Ras Läste att annat inlägg här och funderade lite... I det inlägget ansåg trådskaparen att den aktuella rasern var ganska så "homogen"... 2
Svar
32
· Visningar
2 536
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Efter ett jobbigt öppningsstadie på 17 tim så gick valpningen som smort, på 3 timmar kom 8 jämthundsvalpar fördelade på 6 hanar o 2... 2
Svar
24
· Visningar
2 322
Senast: Prillan
·
Hundavel & Ras Såg i går i tunnelbanan en dam som hade med sig två hundar - en liten West highland white terrier och en stor, svart sak (Såg ut lite...
Svar
4
· Visningar
891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka