Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Vår blandras tik har två potentiella pappor.. Tydligen hade tiken varit med båda två inom samma vecka som hon blev dräktig så ingen vet... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 109
Senast: ducell
·
Hundavel & Ras Jag funderar lite kring det här med att förlora avelstillstånd, eller vad det heter. Hur fungerar det? Alltså jag har förstått att om...
Svar
6
· Visningar
1 573
Senast: Gurkans
·
B
Hundavel & Ras Lite fundersam!?!:confused: Har köpt en hundvalp (hane) för hela 14000 kr och erlagt full betalning. Sen ber uppfödaren mig att skriva... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 108
Senast: _Viva_
·
Hundavel & Ras Citerat från annons hittad på nätet...: "... De utforskar naturen och matar in en massa intryck. Tur om de hamnar i familjer med barn...
Svar
14
· Visningar
2 519
Hundavel & Ras Hundköp är inte aktuellt på minst ett år, kanske två, men naturligtvis är själva planerandet en stor del av nöjet, så jag har redan... 2
Svar
39
· Visningar
2 920
J
Hundavel & Ras hej! har sett att det finns några whippet-människor här på buke, så jag tänkte passa på att ställa några frågor. har haft en del...
Svar
12
· Visningar
2 292
Hundavel & Ras Jag var på Korning i helgen. Allt var väldigt trevligt, välplanerat med dubbla "team" av figgar, testledare osv så det inte blev någon...
Svar
4
· Visningar
893
Hundavel & Ras Var och hälsade på en kull med underbara valpar idag, vi var dock inte där i "affärer" utan hälsade bara på. De är av rasen welsh...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Går ständigt i mina hundinförskaffar-tankar och lutar återigen åt att skaffa jaktras när tiden är inne. Jag är intresserad av jakt och...
Svar
13
· Visningar
2 192
Senast: Jozze
·
Hundavel & Ras Hej hur var det nu då med ansvar vid tjuvparning?? lös hanhund hoppar över stängsel och parar tik i lina? vem ska betala sprutan... 2 3
Svar
45
· Visningar
9 167
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Har lite frågor som jag hoppas jag kan få svar på. Har börjat intressera mig mer och mer för utställning. Men vad bör man ha på sig...
Svar
14
· Visningar
1 342
O
Hundavel & Ras Förra helgen träffade jag en så himla söt hund! Dock var inte ägaren där, så jag kunde inte fråga vilken ras det var. Hunden var rättså...
Svar
8
· Visningar
2 252
·
Hundavel & Ras Efter ett år utan hund så börjar suget bli starkt igen. Men jag har helt fastnat när det gäller rasval så istället för att plöja igenom... 2
Svar
27
· Visningar
3 473
Senast: Jenka
·
Hundavel & Ras Har en ytligt bekant som föder upp en ras som min sambo är intresserad av, har alltid hört enbart gott om henne och hennes hundar. Nu... 2
Svar
22
· Visningar
2 368
Senast: pumah
·
Hundavel & Ras mellan schäfer, husky, jämthund, lappsk (?), vallhund. Vad blir det för konsekvenser? En mycket ytlig vän till mig har skaffat denna... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 517
M
Hundavel & Ras är sjukt intresserad av rasen, någon som kan berätta lite mer ?:)
Svar
8
· Visningar
1 137
Senast: Hannapirat
·
Hundavel & Ras Jag undrar när en uppfödare bör sänka pris på sina hundar, och vad avgör priset ? Ser dagligen annonser om fransk bulldogg för 11 000...
Svar
16
· Visningar
3 286
Senast: Grana
·
U
Hundavel & Ras Brukar bc hundar vara lite smått hysteriska och krafsa sönder och gräva håll på diverse inredning när de är unga? Hunden i fråga...
Svar
2
· Visningar
804
·
M
Hundavel & Ras Min syster och hennes sambo har köpt en bc, och jag anser att man ska ha tillgång till får om man köper en bordercollie. det vet dom... 2
Svar
24
· Visningar
2 522
Senast: Flash5
·
C
Hundavel & Ras Hallå! Som novis inom hundvärlden undrar jag vad detta är för ras/raser? Jag chansar på någon typ av vattenhund men jag är kanske... 2
Svar
22
· Visningar
5 286
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka