det där med bc som inte vallar.

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare Monkmonk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 522
Sv: det där med bc som inte vallar.

Min BC var totalstressad när han kom till mig som sjuåring. Då for han iväg och skulle valla ALLT, inkl mötande trafik när han åkte bil... Han hade då levt under mindre bra omständigheter och var aldrig vallad med.

Idag, med hjälp av klickerträning och mycket annan stimulans, är han lugn och go även ute. Han har lärt sig att hämta fåren och skilja ut individer ur hönsflocken (tager vad man haver att träna med...). Följer med på ridturer utan att valla hästarna och klarar av svampplockarturer trots att människorna sprider ut sig;)

Jag tycker inte man ska hålla BC utan att ge dem chansen att valla, men det finns MASSOR av andra saker man kan stimulera dem med, utöver det!

/Migo

Roligt att höra att det går bra för er :)
Som sagt, jag stimulerar min hund med allt möjligt, men vallar inte.
Han verkar nöjd och glad.
Men hade jag valt ras själv så hade jag inte valt en BC om jag inte kunde valla, vilket jag inte kan nu.. :)

Sv: det där med bc som inte vallar.

hört många som har Turbo i sina oreggade BC, många påstår nog de för få kunna kränga valparna lättare och dyrare..vem vill ej ha en kändis i sin BC:D

Okej. Ja jag kan inte påstå att min hund köptes för mycket pengar som valp, det var dock inte jag som köpte honom.
Stammen spelar inte mig någon roll, det är ju inte Turbo jag äger utan världens bästa BC enligt mig :) Sen spelar det ingen roll om han har Turbo i släkten eller ej, inte för mig iaf.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 836
Senast: Gunnar
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 342
Senast: valpköpare
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 101
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 830
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka