Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Poserar i hagen en kall vårdag.
Svar
0
· Visningar
129
Senast: caaroow
·
Hästmänniskan Varför görs det inget åt svartarbetet inom hästnäringen? Det är ju inte direkt en hemlighet. Det är ju snarare regel än undantag att...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 570
Senast: sjoberga
·
B
Hästmänniskan Det är alltså så att min sambo vill att jag minskar ner på hästeriet. Nu har jag häst 4 dagar/v, lägger väl en 2500-3000kr/mån på häst...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
24 023
Senast: Ryttare42
·
Hästmänniskan Vad finns det för för-/nackdelar med att ha en hage i en sluttning? Ganska brant sluttning.
Svar
13
· Visningar
2 631
Senast: Amk
·
Hästmänniskan Vad är det som gör stall/boxinredningen till en lyxbox? Då stallbygget blir mer kostsamt än beräknat, så har jag fått lägga tanken att...
2
Svar
21
· Visningar
5 578
Senast: wrangler
·
Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 418
Senast: Krillan
·
Hästmänniskan Hej Vi har en relativt platt och stor hage som vi tycker skulle passa att bli en gräsbana. Det plattaste området är ca 40 x 100m och är...
Svar
2
· Visningar
1 364
Senast: Jazza
·
Hästmänniskan När jag köpte min ponny "hittade" inte förra ägaren hennes vaccinations intyg. Dock på vet. besiktningen innan köpet valde säljaren att...
Svar
13
· Visningar
1 530
Senast: Presto
·
M
Hästmänniskan Har du erfarenhet av en riktigt orädd och tuff hästras som fullt ut litar på sin ryttare? Är den snabbast och snyggast oxå så är det...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
12 311
Senast: Allitimmi
·
Hästmänniskan Som de flesta vet så har jag letata häst senaste tiden. Mailat iväg på flera annonser som verkat intressanta och även ringt på endel. Nu...
2
Svar
21
· Visningar
3 442
Senast: Ancor
·
H
Hästmänniskan Hej alla bukefalosar. Nu vill jag bara lätta mitt ledsama hjärta. Här finns många som gjort samma sak som jag. I torsdags kl 1610 fick...
Svar
16
· Visningar
2 071
Senast: neeaah
·
Hästmänniskan En fråga... Om ni som hästmänniskor stöter på ett par förrymda hästar, skulle ni då fånga dem (självklart!!;)) och släppa in dem i...
2
Svar
27
· Visningar
2 814
Senast: neeaah
·
M
Hästmänniskan Är det någon som har någon erfarenhet att bygga hästlastbil? Några tips och idéer? Vart det billigare eller dyrare än att köpa en...
Svar
0
· Visningar
2 142
Senast: Minandra
·
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Rhodugune
·
M
Hästmänniskan Hej! Jag har två travar killar som används som ridhästar sen flera år tillbaka. Den ena är lite till åldern kommen men är ur snäll...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: Amha
·
P
Anläggning Hejsan.. Idag har jag planat till vinterhagen nu när pållen är bortrest på sommarbete men kommit fram till att jag behöver fylla på med...
Svar
2
· Visningar
1 968
Senast: Isis2
·
P
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag kommer eventuellt att bli fodervärd inom kort, för senare köp, och undrar vad som brukar gälla rent ekonomiskt vid...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: Zewz
·
Hästmänniskan Väcktes i morse vid 05.30 av knackning på dörren, en tjej som hade tyckt att något inte stämde i min hage när hon körde förbi... En...
2
Svar
33
· Visningar
4 636
Hästmänniskan Vad tycker ni om det? Om ni t ex ska få tillbaka eran häst från fodervärd, tycker ni då att det är okej om fodervärden visar känslor...
2
Svar
31
· Visningar
3 877
Senast: Tussemaja
·
S
Ekonomi & Juridik blev erbjuden att köpa en två-årig sto med föl kontrakt är det någon som vet mer vart man kan vända sig för att kolla rimligheten? hur...
Svar
2
· Visningar
995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka