Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
vad gäller egentligen?
från start,
i våras sålde jag ett hbl sto till en flicka och hennes mamma,
vi skrev kvitto på att vi skulle...
Ekonomi & Juridik
Jag köpte för tio år sedan en ponny av en vän, eller rättare sagt vännens dåvarande sambo. Det var hans dotter som red ponnyn och sedan...
Hästmänniskan
Har jag gjort nåt alldeles galet nu? Har köpt en frieser, och vid köpet medföljer en gulgrön stamtavla, vilken skall skickas in för att...
Ekonomi & Juridik
Har under ett antal år haft en registrerad hästverksamhet med inriktning uppfödning och uthyrning av stallplatser. Under dessa år har...
Ekonomi & Juridik
Har problem med plogningen bredvid min vinterhage, det går en liten väg in till en sommarstuga längst med mitt staket och personen som...
Ekonomi & Juridik
Ska antagligen ta en 6-årig b-ponny på foder för ev senare köp. Ponnyn är inte riden på nästan ett halvår o innan det endast grundriden...
Hästnyheter På grund av personalbrist finns det inte längre jourveterinärer i fyra kommuner på Höglandet under kvällar, nätter och helger.
Något som...
Hästmänniskan Hovskabb, hyperketatos (mallanders/sallanders) samt CPL (kroniskt lymfödem) är rasrelaterade besvär. Man kan INTE säga att det "bara är...