Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Ekonomi & Juridik Hej, jag har funderat lite på vad det egentligen kostar att försäkra dyrare hästar. Jag har inte hittat något när jag sökt på nätet. En...
Svar
10
· Visningar
1 314
Gnägg Sebring i lite för gott hull under vintervilan
Svar
0
· Visningar
144
Senast: Mixess
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag tar studenten i sommar och har redan nu fått erbjudande om att ev. komma och jobba i ett dressyrstall utanför Sydney i...
Svar
1
· Visningar
1 038
Senast: SQT
·
Anläggning Har äntligen fått offert på paddocken och hjälp, hade räknat med max 150000, men det slutar på 250000! Inga lyxmaterial som paddex utan...
2
Svar
30
· Visningar
5 156
Senast: Korven
·
F
Hästmänniskan Hej svejs! När jag ska skruva i brodd på mina hästar brukar det ofta kännas väldigt mycket i ryggen efteråt, och jag blir trött...
2
Svar
37
· Visningar
3 917
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag skriver denna tråden av anledningen att jag själv tycker det är rätt så komiskt. Här om veckan kom en person in i vårt stall...
2
Svar
21
· Visningar
3 356
Senast: lulski
·
Anläggning Jag betalar 84.- ink moms hos lokala foderbutiken när jag köper balar styckvis. RS-torv. Jag måste dock säga att jag tycker att deras...
Svar
17
· Visningar
7 844
Senast: cikoria
·
Hästmänniskan Jag har en fin paintjej född 07 på foder för senare köp. Hon var oförsäkrad när jag tog henne på foder för 3 veckor sedan så jag har...
Svar
13
· Visningar
2 508
Senast: Lobelia
·
A
Ekonomi & Juridik Köpte häst för dryga halvåret sedan. Gjorde mig klar för att hästen var snäll att ridas ut på i skog och mark. Ingenting hade hästen...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 013
Senast: Liten
·
P
Anläggning Hej Jag och min familj bor på en ganska stor herrgård nere i Skåne. För tillfället har vi bara några storhästar samt dotterns...
Svar
3
· Visningar
1 165
Senast: lady_vip
·
S
Hästmänniskan Hej! Jag undrar.., du som har egen gård (eller du som vet fastän du inte äger en gård), hur gör ni med sopor och källsortering...
Svar
12
· Visningar
3 411
Senast: gylle
·
Hästmänniskan Finns det kortare eller åtminstone hästutbildningar som inte är på heltid? Som man kan kombinera med ett heltidsjobb? Och som man har...
Svar
19
· Visningar
2 332
Senast: Nila
·
Ekonomi & Juridik Jag har fått en förfrågan om att ridträna ett par travare mot ersättning som f-skattare Behöver jag några särskilda försäkringar? Jag...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: Rosett
·
Ekonomi & Juridik Jag är nyfiken på era åsikter om detta mail, själv får jag en dålig vibb av att det är en bedragare på gång igen! Har en tävlingshäst...
2
Svar
23
· Visningar
4 254
Senast: Hailey09
·
Anläggning Vet att det finns några här som har sina stall på logen,så tänkte höra hur ni löst det med belysning,eftersom det är enda upp i nock...
Svar
11
· Visningar
3 667
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Jag håller på att sälja en islandshäst till Tyskland. Har varit i kontakt med olika transportbolag, men vad behöver jag för...
Svar
18
· Visningar
2 548
Senast: valvis
·
Ekonomi & Juridik Hej. Tacksam för hjälp. Köp av d-ponny, provridning fungerade bra, bes av vet av säljaren, var själv med när den utfördes-ua. Enl...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
32 540
Senast: theJohanna
·
Gnägg Ystad zin-lit cirkusskola
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Blackie
·
Ekonomi & Juridik Har kollat igenom flera olika försäkringsbolags villkor för att undersöka vad de egentligen ersätter. Med ett deprimerande resultat...
Svar
14
· Visningar
1 967
Ekonomi & Juridik Ämnet har varit uppe tidigare ser jag när jag söker, men nyligen blev vi påminda om vikten av att skriva in vitesbelopp i samband med...
Svar
6
· Visningar
1 742
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve