Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag är precis på väg att säga upp min boxplats och i kontraktet står det 1 månads uppsägningstid men ingenting mer. Hade ni tolkat det...
Svar
4
· Visningar
1 714
Senast: Speedway
·
Anläggning Efter att otaliga försäljare ringer om brandvarnare och brandsläckare undrar jag vad ni har. Jag har en brandsläckare, men lika viktigt...
Svar
10
· Visningar
5 145
Senast: Nebraska
·
Ekonomi & Juridik Jag fundera lite över om det måste finnas faktura för att kunna bokföra stallhyra eller om det räcker att det finns ett avtal...
Svar
5
· Visningar
1 450
Senast: Texaz
·
Ekonomi & Juridik Hej! För cirka 5 månader sedan sålde jag en utav mina hästar till en tjej. Vi skrev ett avtal (Deckermans färdiga sådana) där vi fick...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
23 548
Hästmänniskan Hej! Vet inte alls om tråden ligger rätt men det är bara att flytta om det blivit helknas ^^ Jag ska dra historien mycket kort...
Svar
14
· Visningar
2 475
Senast: Rie
·
N
Ekonomi & Juridik Hej! Jag är helt okunnig inom området hästar och har ingen aning om detta är är rätt forum eller forumsdel att fråga i, men jag letar...
Svar
5
· Visningar
1 218
Senast: lewellyn
·
Hästmänniskan Hejsan, jag hoppas att jag kan få låna era ögon och kunskaper en liten stund. Stoet på bilden (ej skimmeln) är en ponny jag haft...
2
Svar
30
· Visningar
4 190
Senast: Lena_B
·
P
Ekonomi & Juridik Min häst står hos fodervärd och är nu ute till försäljning. Fodervärden visar upp hästen för spekulanter då vi bor så långt ifrån...
Svar
1
· Visningar
1 306
Senast: Gimlan
·
M
Anläggning Vi håller på att bygga om en befintlig byggnad till stall och jag har funderingar kring virket till väggarna i boxarna. Enligt den info...
2
Svar
20
· Visningar
10 713
Senast: Moniaday
·
Svar
0
· Visningar
154
Senast: totto91
·
Anläggning Hej! Mina hagar (3st 4 hektar) är inhägnade med stora gamla stengärden. Över stengärdet ligger det lite taggtråd som ska bort. Hur...
Svar
4
· Visningar
2 118
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Ska titta på gård idag men blir lite fundersam. För att komma till bra körvägar skulle jag behöva köra mina ponnys längst med en 70-väg...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 034
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel... En bekant till mig har två hästar och den ena av dom blev halt för bara någon...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
22 321
Senast: bejkonfis
·
Gnägg Vi blev fotade av en fotograf :-)
Svar
0
· Visningar
130
Senast: lillgumman
·
Hästmänniskan Anser ni det seriöst av en ridklubb att använda sig av ej utbildade tränare? Vad tycker ni krävs för att en person ska få hålla...
2
Svar
25
· Visningar
3 370
Senast: Riley
·
Anläggning Jag vill gärna veta vad ni har för erfarenheter av flottörvattenkopp inne i hästarnas boxar. Jag har sett en flottörvattenkopp som...
Svar
1
· Visningar
1 369
Anläggning Snart börjar det vara dags för installning, eller i alla fall dags för att börja använda den nya lösdriften. Jag har slagit på stort den...
Svar
14
· Visningar
3 655
Senast: Luff
·
Ekonomi & Juridik Står i ett stall som en nära vän till mig har. Personen ifråga har dock inte vett att ta ut skälig hyra :D Har stått där i fyra år och...
Svar
1
· Visningar
1 468
Senast: Myzan87
·
Hästmänniskan Har suktat lite efter denna :d och känner en viss rädsla för storleken :crazy: Hur har ni löst det när ni är i stall eller när ni...
2
Svar
21
· Visningar
2 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka