Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej Buke! Jag har haft oturen att bli allergisk mot mina älskade vänner.... Senaste gångerna jag varit i stallet har jag fått...
2
Svar
35
· Visningar
14 403
Senast: HMQ
·
L
Anläggning Undrar om ni kan hjälpa mig med vilken typ av gräs och vilken blandning man bör ha om man ska så en betes hage? (har noll erfarenhet)...
Svar
2
· Visningar
1 458
Ekonomi & Juridik Går det i dagens läge att göra fynd när det kommer till hästar? Är det fel på alla som säljs för billiga pengar? Jag upplever att det...
2
Svar
31
· Visningar
4 400
Senast: Breccia_
·
Hästmänniskan Jag är intresserad av akupressur på häst och har försökt kolla om utbildningar, men hittar inte så mycket. Kollade för flera månader sen...
Svar
0
· Visningar
910
Senast: Nila
·
Hästmänniskan Var iväg på tävling igår och hade sådan pass stor tur att jag fick stanna kvar och vänta på prisutdelning. Dressyrtävling så det blev...
2
Svar
23
· Visningar
4 467
Senast: lulski
·
Anläggning Vi köpte ca. 9 hektar obebyggd mark (avstyckat från en mycket större gård) för en tid tillbaka och håller just nu på att bygga hus och...
Svar
15
· Visningar
17 034
Senast: Empress
·
Hästmänniskan Nån som vet om if:s försäkringar täcker ryttarskada? Hittar inget på hemsidan (surfar iofs på iphonen och deras mobila version är...
Svar
11
· Visningar
2 354
Senast: Camigween
·
Ekonomi & Juridik Alltså jag måste bara få undra en liten fråga.. Hur tusan kan man sälja en häst på avbetalning? Om någon ska köpa häst av mig och...
2
Svar
25
· Visningar
3 923
Senast: linafina
·
Hästmänniskan Min dotter red på ridskola, flera år. Köpte en liten gård, skaffade en travare, för att se lite om vår dotter hade...
Svar
11
· Visningar
2 528
Senast: Raja
·
Ekonomi & Juridik Jag och sambon ska köpa gården som vi idagsläget hyr. Det jag funderar över är överlåtelsebesiktning och värdering. Har pratat med en...
Svar
4
· Visningar
3 148
Senast: glittra
·
Anläggning Jag har alltid bara haft trådhagar,men nu ska jag göra en brädhage. Men jag tycker det är svårt med hur en bra grind ska göras...
Svar
10
· Visningar
3 796
Senast: mily
·
Anläggning Någon som har erfarenhet av det? Som en del vet så är vi i full gång med att inreda en gammal ladugård till stall. Planen var att gjuta...
2
Svar
20
· Visningar
5 145
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Minns så väl den dag när jag fick reda på att jag skulle få börja rida på ridskola och lyckan bokstavligt talat forsade ur mig i form av...
Svar
14
· Visningar
2 643
Senast: Squie
·
Anläggning Har en gräspaddock/hage som vi har ridit i nu under sommaren. Funderar på att lägga ett lager stenmjöl/travbanegrus på den så att den...
Svar
3
· Visningar
2 780
Senast: fejko
·
Ekonomi & Juridik 2007 bestämde jag mig för att bygga stall på gården. Grannen är snickare och ingift i släkten.... Redan där tre fel... Granne, släkt och...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
22 905
Senast: MnM
·
Gnägg Ridpass på min lilla fina puff.
Svar
0
· Visningar
102
Senast: mily
·
Anläggning Någon som har koll på vad priset blir per box om man skall köpa färdiga boxar eller byggsats. Gärna begagnat pris med men det kanske...
Svar
7
· Visningar
1 324
Senast: Intekungen
·
T
Hästmänniskan Lämpligt material till uteridbana Jag ska anlägga en uteridbana på 20x60 m till mina islandshästar. Vilket material ska man använda...
Svar
12
· Visningar
2 950
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka