Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Jag tycker denna tråd har spårat ur och alla verkar ha missat den huvudsakliga innebörden!
Jag har aldrig frågat huruvida det är rätt eller fel att ta bort en frisk häst, utan frågan var klar och tydlig Är hästägande ett privilegium?
Dvs om det är någon slags rättighet att alla som har den minsta möjlighet till att ta sig an en häst, verkligen ska göra det?
Ska det verkligen vara så att alla med en inställning i stil med "men jag vill ju ha en häst, då ska jag ha en häst!", verkligen ska skaffa häst utan att ens se över sin inkomst?
Självklart förekommer situationer som dessa överallt men jag gav bara ett exempel på en situation där en människas girighet tog överhand och i slutändan är det djuret som får "lida" (dö) för djurägarens konsekvenser.
Jaha, men då säger jag 30.000 SEK. Förutsatt att hästen har en veterinärvårdsförsäkring utan reservationer. Utan försäkring hade jag räknat med betydligt högre belopp, eftersom jag skulle operera tarmvred exvis om det fanns en chans att det skulle gå vägen.
Jag "trianglar" denna tråd, eftersom jag anser att den helt och hållet har tappat fokus och konstruktivitet. Diskussionen, som nu förs, är förvisso intressant, men passar kanske bättre i ett annat forum. Moderator får avgöra.