Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Sitter och fyller i försäkringspapper, undrar bara snabbt på frågan "är du skyldig att redovisa moms", vad gäller där. Jag är...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Försökte söka men jag är för dålig på det där som det verkar... På förekommen anledning letade jag efter någon sorts "allmänna råd...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 410
Anläggning Jag har idag fått tre offerter på vad det kostar att sätta upp två uteboxar. Ett företag föll mig väldigt väl i smaken och det är nog de...
Svar
1
· Visningar
1 195
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Nu är jag nyfiken på vad ni hästmänniskor tycker och tänker. Vad tycker ni är viktigast? Det fysisk eller psykiska välmåendet hos...
2
Svar
20
· Visningar
2 419
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag kommer eventuellt vara med och starta upp en förening (hästrelaterad, men inte ridklubb) och skulle vilja ha hjälp med några...
Svar
0
· Visningar
745
Senast: ameo
·
Gnägg En ny hästfilm :D Trailer Fint att det kommer en film om en hopphäst....kanske kommer fler framöver om vi har tur? Själv är jag lite...
2
Svar
32
· Visningar
7 296
Senast: Lenita
·
Hästmänniskan Jag har haft eget stall, men pga personliga omständigheter behöver jag nu stalla in min häst hos någon annan om jag ska kunna ha kvar...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 763
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Hej. Ni som läst till hovslagare, hur mkt ca har ni gett för de verktyg och utrustning ni köpt in för att använda under utbildningen...
Svar
6
· Visningar
2 012
Senast: n33Lu
·
Ekonomi & Juridik Har fått in korsört på våra marker, framförallt i rasthagarna. Har försökt att handplocka så gott det går och sedan kört över med...
Svar
8
· Visningar
2 757
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Vill bara berätta om gårdagens äventyr, om hur det faktiskt fungerar smidigt. På morgonen/förmiddagen kom en granne gående. Han ville...
Svar
1
· Visningar
1 187
Anläggning 1. Ett eget stall som ni får husera över som ni själva vill (du & en riktigt nära kompis) i stort sett i alla fall, ni hyr det så vissa...
Svar
12
· Visningar
1 887
Senast: YorkWann
·
Gnägg Hej! Här kommer en till video från mig:) Jag har varit i Sierra Leone i fyra månader (kom hem igår) och det här var sista passet...
Svar
1
· Visningar
1 148
Senast: Leoni
·
Gnägg Känner mig lite inspirerad av den här annonsen: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=734585&inriktning=&typ=...
Svar
8
· Visningar
1 867
Senast: Tokyo
·
Anläggning Ni som har vindskydd till era hästar i hagen. Vad har ni för materail i väggarna? Funkar det med stående brädor, eller käkar hästarna...
Svar
16
· Visningar
3 734
Senast: Snowball
·
Ekonomi & Juridik Vad betalar ni för eran stallplats, och vad ingår? Vad trivs ni och vad trivs ni inte med i stallet? Vad är rimligt att betala för...
2
Svar
21
· Visningar
3 671
Senast: mysboll
·
Hästmänniskan Vi var tvungna att avliva min sköthäst jag hade haft i 4år för 3veckor sen, hon var som min egna häst för jag fick rida henne när jag...
2
Svar
28
· Visningar
51 511
Ekonomi & Juridik Provred en yngre häst för 2 veckor sen i paddock, alla gångarter och hoppade...en stor och lite seg häst, cool i psyket mm. Kände mig...
2
Svar
34
· Visningar
5 300
Senast: Kiwifrukt
·
Gnägg Vi har hittat en gård som vi är intresserade av. Jag har tidigare ställt frågan i en tråd, om man faktiskt vill ha häst hemma eller...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 238
Senast: Martina_m
·
Anläggning Min familj funderar att flytta till en egen gård med äldre ladugård och bygga om till stall. Problemet ligger i att jag inte vet hur...
Svar
9
· Visningar
2 167
Senast: Asa_S
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder - vad kostar det att stå utanför Jönköping? Hittade en gammal tråd från 04 men inte mycket mer än så... Vad...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25