Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej nu kapar jag tråden lite för jag får hem ett åttaårigt sto i nästa vecka. Hon ÄR väldigt snäll och väluppfostrad välriden och så men jag har tänkt att låta henne få en månad semester när hon kommer men såklart att ta in en stund varje dag och pyssla etc.
Sedan börja rida inomhus med hjälp en hagkompis i ridhuset och kolla av läget innan vi ger oss av ut. Hur låter det?
Tack!! och tack alla andra också. Hon är aldrig flyttad förut och hon är lite mager. Men hon är ju en pigg och glad häst så det kanske blir lite länge. Ska prata med ägaren om att halvera tiden och umgås mycket kravlöst.Det låter klokt.
hästen är lugn i övrigt, allt är lugnt i hagen. fd ägaren har ägt hästen själv i 5 månader o under tiden haft hästen utlånad för träning på annat ställe, så den bör inte reagera såhär. Självklart kan en häst testa, vara nervös, men denna är inte nervös ett dugg, bryr sig inte om traktorer/bilar el ngt alls. som om den vore drogad, och sen plötsligt exploderar för att sen bli lugn igen.... ifrågasatte sadeltvång, men det hade den inte.
Har haft hästar/ponnier i över 30 år, men aldrig varit med om detta innan, har alltid kunnat rida nya hästar antingen de varit gamla el unga efter 1-2 dgr, självklart har ngn bockat el varit lite trippig, men adrig exploderat som omdet vore en vildhäst som aldrig haft sadel på sig innan....
Säljaren har inga pengar, men har en kompis som gärna köper den billigare.... hur hade ni gjort? är det inte svårare att häva köpet ju längre tid det går? jag köpte en trygg häst att ha som allroundhäst, är både rädd o besviken. Sadeln är luftstoppad och åt den vidare hållet, så den stter fint på hästen, vanligt 3 delat bett.
Känns som om det vore tryggare att avla egna hästar, så man vet vad man har både ridmässigt och försäkringsmässigt...
Förstår att köpare vill ha hästar på prov innan de köper för att testa den....kommer jag också att göra om det blir en nästa gång, el avla själv. Har ingen el i staketet, samt så var hästen inte i närheten när jag höll på att stänga utan stod typ 1 meter ifrån.