Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Svar
0
· Visningar
311
Anläggning Ni som har häst i björntäta områden, vad rekommenderar ni för stängsellösning till hästarna? Mina går på lösdrift och jag måste fixa ett...
Svar
13
· Visningar
1 769
Anläggning Har idag en ridbana med sang underlag , är egentligen jätte nöjd med den , men det måste fyllas på mer underlag . Men vad ska jag välja...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: ankic
·
Hästmänniskan Hej. Jag ska för första gången få "inreda" min aldeles egna ligghall/utegångsstall. Botten är av guten betong men nu undrar jag över vad...
Svar
14
· Visningar
4 074
Hästmänniskan Redan idag är ju ganska dyrt att ha häst, framför allt i större städer. Det är ju lätt att komma upp i 10.000/månad här i Stockholm...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 402
Senast: Sunshine
·
Hästmänniskan Hej! Jag är på gång att köpa min första häst och ska inom kort åka och kolla på ett stall. Vad bör man fråga? Jag är ju en nybörjare...
2
Svar
25
· Visningar
3 098
Senast: Nevermind
·
Anläggning Har läst i broschyren lantbrukets brandskydd att det måste finnas en extra utrymningsväg. Gäller det också stallar för ex 2-3 hästar...
2
Svar
25
· Visningar
4 648
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Vad gäller i ett fodervärdsavtal egentligen? Har haft häst utlånad ett par år med dealen att fodervärden skulle få procent vid eventuell...
2
Svar
35
· Visningar
3 415
Senast: bigganl
·
Anläggning Ja det är ju fasen vad velig man kan vara. Håller på att bygga ett litet stall på 50 m2. Ingång genom stor skjutport belägen åt vänster...
Svar
17
· Visningar
2 593
Senast: Buck
·
Gnägg Vad är tanken med dessa 2 raser nu för tiden? Alltså vad avlar man emot? Vad har dom som utmärker just dessa raser? Förr hade väl morgan...
2
Svar
21
· Visningar
3 011
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Såg en tråd här på Bukefalos från 2014 om att hitta i skogen. Idag hittade jag en GRATIS app för Android (verkar inte finnas för...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Nu börjar det närma sig till att man snart är hästägare. Har läst och läst här på buke och överallt på andra ställen och trots att jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 692
Senast: alethe
·
Hästmänniskan Jag är 175 cm och väger ca:70 kg.Är vuxen är 26 år och fyller 27 år. Så är mera en Skogsmulle.Men vist kan jag ta ett skutt i bland ...
Svar
1
· Visningar
799
Senast: hovtassfot
·
Anläggning Hjälp! Finns det något bra sätt att sätta stolpar på berg så att det blir STADIGT? Helst inte alltför tidskrävande per stolpe heller då...
Svar
11
· Visningar
7 424
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej! Är ny här så har jag lagt tråden fel så flytta den gärna :) Det är så att jag och min man väntar tvillingar nu den närmsta tiden...
2
Svar
21
· Visningar
5 147
Hästmänniskan Hej! Jag har för nåt år sedan fått svart på vitt att jag är suuuuperallergisk mot timotej. Provade att jobba som hästskötare i två...
Svar
12
· Visningar
1 030
Senast: saravi
·
Gnägg Nya plutteponnyn har varit hos oss i en vecka nu och jag har inte ens någon idé på smeknamn till honom. :wtf:Han heter Exsus Aragorn och...
2
Svar
38
· Visningar
3 950
Senast: Trasdocka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp