Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

J
Hästmänniskan När jag blir stor ska jag bli djurskyddinspektör! :) Närå men seriöst.. på behörighet står det de kurser man måste ha läst för att...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Eem
·
T
Hästmänniskan Efter alltför många turer till veterinärer, viloperioder, igångsättningar m m så funderar jag nu på följande lösningar; sälja hästen...
Svar
6
· Visningar
1 332
Senast: tretjak
·
Hästmänniskan Tränar och visar ni själva era unghästar eller anlitar ni yrkesfolk till det? Min unghäst kommer att köras in nu i vår och jag...
Svar
8
· Visningar
1 091
Hästmänniskan något jag funderat över är, varför har folk ofta så USLA foton i sina annonser? ska man ändå betla/anstänga sig att ha foto med så kan...
2
Svar
39
· Visningar
2 649
Senast: kopparberg
·
Hästmänniskan Har pållen inhyrd i ett stall som från början verkade så himla bra, men nu känns d inte alls roligt längre.... :cry: Hästarna får...
Svar
15
· Visningar
1 540
Hästmänniskan Har varit på intervju i fredags ang ett hästjobb... har ett ganska högt ansett jobb i dagsläget, i chefs position, på en väl ansedd...
Svar
6
· Visningar
1 180
Senast: mackan
·
S
  • Låst
Hästmänniskan Undrar om alla hästar måste vara shippmärkta?(vet ej hur det stavas)Fick höra i dag att så är fallet. Någon som vet och var det i...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej! Hur gör ni för att kunna rida i paddocken på vintern?? Går det att salta? Vi har lite olika uppfattningar i stallet om det går...
Svar
5
· Visningar
3 637
Senast: jemeni
·
S
Hästmänniskan I nästan alla stall jag varit i så har en "eldningstunna" varit ett obligatoriskt inslag i miljön. Där i stoppas allt från fodersäckar...
Svar
8
· Visningar
2 050
Senast: Sheena
·
Hästmänniskan Om man slaktar en häst hemma på gården, hur går det till?
Svar
7
· Visningar
2 084
Senast: domino
·
D
Hästmänniskan Jag funderar på att importera en häst från en annat EU - land. Finns här någon som vet vilka intyg som krävs för detta? Har ni något...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan eller equitearpeft (stavas?? :crazy: ) var kan man göra det? Hur lång är utb? Bra/ dålig?
Svar
4
· Visningar
3 801
Senast: piggis_83
·
Hästmänniskan vad har ni gjort som projektarbete? Hur har eran skola lagt upp det?
Svar
8
· Visningar
955
S
Hästmänniskan Sitter och funderar på att hoppa på ett stallskötar-jobb till sommaren. Men funderar över lite saker. När man säger att "kost. logi...
Svar
11
· Visningar
1 404
Hästmänniskan Om man köpt en häst och så har förra ägaren inte anmält ägarbyte till registraturen där hästen är registrerad - vad händer då? Räcker...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Kockan
·
P
Hästmänniskan hur ser era kontrakt på boxplatser ut? någon som kan lägga ut ett exempel?
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: Oxxx
·
E
Hästmänniskan Hej! Till att börja med kan jag väl berätta att jag inte riktigt vet var jag skall lägga den här tråden, i vilket forum. Jag chansar...
Svar
11
· Visningar
1 716
Senast: anouk
·
M
Hästmänniskan Jag ska bygga stall och funderar över hur stor en spolspilta bör vara? Är ett "spolrum" bättre? Tyckte det fungerade bra när jag höll på...
Svar
2
· Visningar
1 159
Senast: Majen
·
Hästmänniskan Nån som VET vad som händer i följande fall: Förare med E-kort. Bil som drar 1500 kg på E-kort. (dvs 1500 kg maximal släpvagsnvikt) Släp...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
19 837
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Vad kostar det att transportera häst? Kommer ev. att behöva göra det med ena hästen.Vill inte säga mellan vad.Men det kommer röra sig om...
Svar
3
· Visningar
1 071
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?