usla foton i annonser

Sv: usla foton i annonser

fast ofta är de nog så att dessa dåliga bilder inte gör hästen rättvisa!

apropå bedrövlliga foton mm

i näst senaste ridsport fanns en annons om "hästarnas drottning" el nåt iden stilen och en bild som föreställer hästens ögon och en krona i folie som satts i hästens pannband typ :rofl:
behöver väl inte säga att jag höll på att (hån)skratta ihjäl mej när ja såg denna annonsen..........
vem :devil: vill köpa en sån? me en sån annons?

Undra om det var den annonsen jag såg också. ;) Tänkte nämligen precis samma sak. :angel:

Satt just och kollade på annonserna med "hästar över 80 000 kr" eller liknande. I flera annonser går hästarna (i 120 000-kronorsklassen och uppåt) med extremt sänkt rygg och noll bakbensaktivitet- om man ska titta på en häst som är "utbildad St George" ska den väl åtminstone kunna gå i en vettig arbetsform :crazy: Snacka om fantasipriser... :angel:

Precis vad jag har funderat på många gånger. Så är det ofta, det står "Tävlar just nu Medelsvår B hoppning, FEI dressyr." och så är det en bild på en skitig ponny i en lerig hage. Det är lite märkligt, har man en sådan himla fin ponny, varför visar man inte då en bild när den tävlar FEI?

Rent statistiskt sätt märker jag att jag dras till annonser med bilder. Ju finare, klarare bilder, desstu mer intresse visar jag annonsen. Tycker det är megakul att sitta och spana på 100 000 + -hästar/ponnyer.

Så om ngn ska lägga ut annons, kan ju ett tips vara en fräsch bild :p

hahahaha :D! Älskar att läsa de där fåniga annonserna: "Jag är en liten, snäll ponny i kategori B som heter Linus. Jag är av rasen russ och kan ridas av alla möjliga barn. Med min nuvarande ryttare harjag tävlat Lätt C/LÄtt D hoppning men min matte tror att jag kan mer. Nu har min matte blivit för stor så jag vill ha en ny liten ryttare på ryggen..." :devil:

Såg en annons för ett par dagar sedan...där de sålde ett halvblod för över 100 tusen kronors sträcket och där det var en bild på hästens huvud.
Om jag nu vill köpa en häst för så mkt pengar köper jag den ju inte för huvudets utseende liksom...

Köper du en häst för så mycket pengar, så vill du nog veta betydligt mer än det som står i annonsen i alla fall, så vad spelar det för roll om det är en bild på huvudet. Om du dissar en annons för det, så kanske du går miste om en jättebra häst.
Kan väl vara trevligt med en bild. Hellre en huvudbild än ingen alls.

Jag har alltid undrat vad westernryttare tittar efter för i annonser ser man bara stora Qarterrumpor i vissa fall med svansen i en strumpa. Jag vill gärna se en hel häst ifrån sidan om jag kollar på annonser eller en bild som säger något om hästens personlighet.Jag tror aldrig att jag skulle falla för en bred bak men kanske ett fint ansikte.
Men jag är ju Hbl/** freak så vad vet jag? :o

kopparberg skrev:
Likaså huvudbilder. Hur många köper en häst enbart för att den har ett tilltalande huvud?

Jag.. :o :o :o
Min häst har så vackra ögon och jag föll som en fura för de..
Att resten av kroppen kanske inte är det bästa förhindrade inte mig.. :o :crazy: :love:

Dalatjej skrev:
Eller så står det i texten "Jättevacker häst" - medan bilden visar något helt annat...

Det som är vackert för mig behöver inte vara vackert för dig.. :)

Jag är westernryttare som nyligen har köpt en quarter. Jag kan ju säja att salubilden på min häst visade en häst som galopperade fritt i en hage. Efter den bilden hade jag redan köpt hästen mentalt :)

Tycker inte heller om rumpbilderna. Eller huvudbilder, eller bilder tagna snett från sidan osv. Bilden ska ju visa hur hästen ser ut uppställd.

Blivande OS-häst (rubriken), står i hagen på bilden(storthuvud,litenkropp-bild)
2,5 år. 37000 kr!
Billigt för en blivande svårklass häst tycker jag.. :p

*lånar knapp*

Eller annonsen som skriver " brunskäck med svart svans" och så visas en färgbild på hästen. Nog kunde man ha skrivit dit nyttigare information än något som man ser på bilden. (som f ö var bra)

Eller de annonser som det står "ridhäst säljes" vilket till 95% är varmblodstravare har jag lärt mig.
Där kan det finnas uppgifter om att hästen är brun (föga förvånande på ett varmblod?) och kan galoppskänkel samt har hoppat 1 meter. Höjd, ålder verkar oväsenligt i många annonser.
Varför skriver man inte ut sådant? Hoppas man kunna prata omkull sådana som har tänkt sig något helt annat?

HannaZ skrev:
Det roligaste var ändå en annons jag åt häromdagen.

Det stod att hästen var byggd i uppförsbacka/artbetade i uppförsbacke eller nåt liknande och sen hade dom lagt in en bild där hästen galopperade, bakom hand och fullständigt på bogarna...

Känns inte som att man får så mycket förtroende för en sådan säljare.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
haha nä usch ni får ursäkta min kassa morgonhumor :p
men höll på å sätta kaffet i halsen för jag skrattade så mkt :banana:

Jag föll också för min ena hästs ögon.
Iofs så såg jag hela hästen "live", men det var de genomvänliga ögonen som gjorde att jag tänkte "den eller ingen".
Så ibland är det ju som i Pennytidningarna! :D

Men jag är tillräckligt mkt realist för att OM hästen i fråga, varit oridbar, halt efter två dagar (jag hade den på foder innan jag köpte den), så hade jag ändå avstått köp.
Men nu var hästen i fråga kärnfrisk och passade mig perfekt, så då tjatade jag mig till att köpa honom, för han var egentligen inte ens till salu.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 394
Senast: MattiZ
·
Hästmänniskan Är hästtjejernas tid, som fanns när en annan var så där 30 år yngre borta. Gäller allt PENGAR idag och inte kärleken till hästen i sig...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 426
Senast: IngelaH
·
M
Hästmänniskan Ja jag är en dålig medryttare. En av dom som ofta ställer in när jag sagt att jag ska rida. En sån som i perioder inte orkar med. Men...
2
Svar
36
· Visningar
5 577
Senast: emlem
·
Hästvård Jag har för närvarande mina hästar uppstallade ca 1,5 mil från mig vilket inte är optimalt för den ena då hon pga av sina ben mår bäst...
Svar
6
· Visningar
1 290
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama