Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg När ni vill ge era hästar något litet extra gott, vad ger ni då? Äpple och morot är ju givet, likaså vanligt hästgodis. Jag vill ha...
Svar
18
· Visningar
2 252
Senast: Snowball
·
Hästmänniskan Har lite frågor om delfodervärd från er med erfarenhet av det. 1. Lätt att hitta en delfodervärd? 2. Hur stor del betalar denna/månad...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en fjortonåring (snart 15) från norra Sverige som skulle behöva lite bra tips och svar kring ett litet problem jag har...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 914
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en uppgift i skolan där jag ska räkna foderstater till olika hästkategorier. Det jag ska skriva om är ett avelsto men...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: pews1972
·
Gnägg Ja kom med bra förslag vad kan man ge sin hovslagare i julklapp - chokladask känns så tråkigt även om ätbart alltid går hem - har...
Svar
16
· Visningar
2 198
Senast: Unafraid
·
Anläggning Står nu inför val av stall/lösdrift och hur jag än vänder och vrider på detta så blir jag inte klokare. Först, lite saker ni behöver...
2
Svar
21
· Visningar
2 696
Senast: spinxx
·
Hästmänniskan Just nu går jag igenom den värsta gränslösa sorgen jag någonsin behövt uppleva, jag fick det där samtalet vi hästägare fasar för, min...
2
Svar
24
· Visningar
3 957
Senast: Messy
·
Gnägg Borde det finnas 'vård av djur' dagar att utnyttja? Ja eller Nej? Varför/Varför inte? :D Själv svarar jag JA med bifogande...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 371
Senast: MissFideli
·
Ekonomi & Juridik Ja precis lite råd behövs.. Men vi tar historien från början Vi tog en äldre häst på foder och har haft hästen i dryga 4 år, allt har...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
10 460
Anläggning Jag funderar på om man kan sätta in en värmelampa i ligghallen, ger det någon värme? Tänker att hästarna kan ställa sig under den om dom...
Svar
18
· Visningar
2 750
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Har funderat lite över detta fenomen, som jag själv stött på flera gånger. Alltså (korsnings)hästar som uppenbart är svenskfödda, med...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 125
Anläggning Jag bygger nu en ny lösdrift att ha hästarna i under vintern. Hagen ligger i anslutning till ligghallen, och precis utanför dörren till...
Svar
7
· Visningar
1 022
Anläggning Har hamnat i en svår sits.. Jag har alltid haft häst sedan jagblev myndig mer eller mindre.. De senaste 15 åren har jag stått i samma...
Svar
15
· Visningar
2 162
Hästmänniskan och transportera hem, någon som har koll på reglerna? Tänkte ringa JBV på måndag, men är notoriskt nyfiken och otålig och vill veta nu:o...
Svar
16
· Visningar
1 627
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Hej! Just nu har jag en maxad c-ponny som jag tyvärr snart ska sälja. Jag funderar på om jag efter det ska skaffa storhäst eller...
Svar
15
· Visningar
2 617
Senast: Zamira
·
Anläggning Äntligen har det blivit dags att flytta in på egen hästgård och köpet av gård är klart. Flyttlasset går ner till Skåne i vår. Nu är det...
Svar
12
· Visningar
1 336
Senast: Bee
·
Anläggning Jag läste den här artikeln: https://www.tidningenridsport.se/djurskyddskontrollanten-djup-lera-i-hasthagen-kan-vara-lagbrott/ Vi...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Anders
·
Anläggning Denna höst har verkligen varit hemsk här där jag bor och hästarnas hage är helt förstörd. Någon som har erfarenhet av att grusa upp en...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: MiniLi
·
Anläggning Ägaren till vår medryttarhäst ska byta stall och då jag och dottern är de som rider hästen mest (äldre häst som inte går alla dagar) får...
2
Svar
24
· Visningar
2 582
Senast: mackan
·
P
Ekonomi & Juridik Har ju precis köpt mig en ponny och tänkte skriva över hans gamla försäkring på mig så jag inte behöver ta en ny. Är det bara att ringa...
Svar
15
· Visningar
5 206
Senast: Silkisif
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama