Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Läste just en artikel i en hästtidning om att långt fler borde leka, umgås och busa mkt mer med sina hästar än dom gör. Även låta hästen...
2
Svar
23
· Visningar
3 601
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska nu börja vårterminen i nian och står inför det stora gymnasievalet ( :nailbiting: ). Jag själv är hästtjej och har länge...
Svar
4
· Visningar
1 699
Senast: Ponylove
·
Gnägg Hej! :) Jag har tänkt söka till Lillerudsgymnasiet det här året. Jag vill gå hästhållning och hade tänkt mig hästskötare ridning :) Men...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Sitter här och är förkyld och uttråkad, så tänkte se vad ni har för syn på den här saken. Jag har haft egen häst, ett hästköp som...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 425
Senast: maryjane86
·
Hästmänniskan Som är 12 år(2014).. Är det för gammalt? Det Jag är rädd för är att åren går så fort att vips så är den 20.. Jag bara tänker på...
Svar
11
· Visningar
1 681
Senast: maryjane86
·
Ekonomi & Juridik Har ett stall (ej verksamhet) där en vän nu stallat upp sin häst. Ägaren kommer att åka utomlands 2 månader och jag kommer sköta allt...
Svar
5
· Visningar
1 484
Senast: Buck
·
Gnägg Har funderat på hur jag ska kunna hålla hästarnas vatten i en bättre temperatur den här vintern utan att bheöva byta vatten flera gånger...
2
Svar
30
· Visningar
15 524
Senast: Zahlo
·
Hästmänniskan Har kikat runt lite här på Buke och är SÅ avis på er som lyckats få era killar/män att börja rida! Jag har försökt få min kille att bli...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 864
Senast: pemattias
·
Anläggning Hur dumt är det av mig att hyra ut en box till barnfamilj utan tidigare hästerfarenhet och barn i 5-9 års åldern? Där barnen endast...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Vet ej om jag lägger frågan på rätt ställe, men. Får man ha en häst ensam i ett stall om den ser andra hästar som står i närheten dagtid?
Svar
6
· Visningar
5 929
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Vilket är egentligen det mest miljövänliga stallströt? Både när det kommer till användandet av naturresurser och tillverkning av ströt :)
Svar
11
· Visningar
1 263
Gnägg Tittar ni på Stjärnhoppningen som går på Barnkanalen? Jag har sett de tre första avsnitten (finns även på Svt Play). Jag måste säga...
2
Svar
27
· Visningar
3 953
Senast: lisa412
·
Ekonomi & Juridik Jag har en 15årig islandshäst på foder just nu, har haft henne i 3 år men äger henne som sagt inte. Jag vill köpa henne såfort jag har...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 039
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Ska till och avmaska stallets hästar och tänkte först ta träckprov. Hur lång tid tar det innan man får svar på träckprov? Och sen när...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Madick
·
Ekonomi & Juridik Man läser ofta om att marknaden för att sälja hästar är dålig fler och fler lägger ned sin avelsverksamhet etc. Det skulle vara...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 543
Senast: MattiZ
·
Hästmänniskan jag har två alternativ på stallplatser, vilken skulle ni valt. den första stallplatsen ligger ca 5 mil från vart jag bor. jätte...
Svar
17
· Visningar
1 556
Senast: bettysmatte
·
Gnägg Hej, är det någon som fått ngt riktigt bra / fint i julklapp av hästägare/ medis/ stallägare ? Eller kanske gett???
Svar
8
· Visningar
1 366
Senast: nejlica
·
Hästmänniskan Hej! Nu har vi hittat en super snygg kille till min dotter som vi skall köpa :) Vi har 13 platser i stallet, varav alla är upptagna för...
Svar
3
· Visningar
2 025
Senast: Shaggy
·
Gnägg Tio år gammal var jag, när jag författade detta brev. Jag hade haft Sofia som foderhäst i ett år, och det lutade mot att lämna tillbaka...
2
Svar
38
· Visningar
4 777
Senast: LindgrenV
·
Hästmänniskan Om jag har förstått det hela rätt så har det varit lite turer fram och tillbaka när det gäller lag för ensamma djur, tänker så klart...
Svar
13
· Visningar
1 733
Senast: ponniplutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp