Stärka relationen med hästen och leka med den?

Sv: Stärka relationen med hästen och leka med den?

Visst är det så många gånger!:D
Och jag är ofta så tacksam över att hästarna är så förlåtande mot oss och vårt klumpiga kroppsspråk! :)
 
Sv: Stärka relationen med hästen och leka med den?

Verkar trist att vara tävlingshäst....

Har alltid lekt med mina hästar. Nuvarande går lös på promenad, backar om jag vickar på lillfingret och följer mig snällt över stock och sten. När vi leker hoppar jag bara till, så är vi igång. Tills jag stannar, då övergår vi till att vara oss igen.

Alla borde NH träna med sina hästar (leka).. Finns många bra sidor med tips om hur man kan börja med lek tex. naturlighästhantering.se
 
Sv: Stärka relationen med hästen och leka med den?

Jag leker inte med mina hästar. Den äldre får gå lös medan jag pular på med grejer i/runt stallet men annars så är det arbeta/gos med mig, lek i hagen som gäller.

Alla borde NH träna med sina hästar (leka)..

Det tycker INTE jag. Väldigt mycket kan bli fel med NH, har ett utmärkt exempel på det hemma. Min äldre som tränades enligt "NH" blir bara blockerad när nån ska försöka "leka" eller "trickträna" henne.
 
Senast ändrad:
Sv: Stärka relationen med hästen och leka med den?

Jag leker inte med min häst eftersom hon inte är typen som leker riktigt. En gammal värdig tant liksom. Men jag och mamma har lärt henne att tigga. många rynkar på näsan och säger att hästar inte ska tigga, men hon har tiggt och vi har givit morötter då och så har det fortsatt, nu måste hon tigga också för att få ibland, inte bara stå och se söt ut liksom! :D Hon tigger genom att lyfta ena frambenet och buga! Hon är så söt!!! :) Och då får hon sina morötter eller äpplen eller vad vi nu har med oss. Ibland tigger hon samtidigt som hon tuggar för det går inte fort nog!

När jag red henne i skogen fick hon bestämma vägen väldigt ofta. Hon är lydig och uppför sig alltid så bra så jag tycker att hon visst kan få bestämma saker ofta.

När jag hade min första häst när han var en åring så lekte vi ofta, tränade trick och busade. Det var jättekul, unghästar är så öppna för sådant!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 837
Senast: liiinnea
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 763
Senast: inverterad
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 903
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 340
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp