Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik I slutet av september 2013 köpte vi en ponny till vår dotter av en hästhandlare för 15000 kr. Ponnyn köptes som barnponny/nybörjarhäst...
Svar
6
· Visningar
2 882
Anläggning Jag undrar vad lagen säger om att smäcka upp uteboxar på en större hustomt, på landet då givetvis med mark i anslutning till tomten som...
Svar
12
· Visningar
5 186
Senast: KungTulle
·
Anläggning Har en diskussion med min man angående ev värmekälla i stallet. Om vi nu bortser från den ekonomiska och praktiska biten utan bara...
Svar
18
· Visningar
7 549
Senast: acj
·
Hästmänniskan Är så sugen på att skaffa en ponny till mig och barnen, men är rädd att det vore att ta mig vatten över huvudet. Har 4 barn (varannan...
Svar
17
· Visningar
1 634
Senast: Suskiv
·
Gnägg Google vill inte samarbeta med mig, troligtvis pga att jag är kass. ;) Någon som har länken till den roliga, nervösa pappan som inte...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: Thelma
·
Ekonomi & Juridik Jag är med i ett förbund med hästinriktning, för oss går det lite trögt just nu, rätt lågt medlemsantal och relativt lågt deltagarantal...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 746
Senast: lizzie
·
Anläggning Vi har i många år klarat oss utan traktor och fyrhjuling men med lite större hösilage balar måste vi ha hjälpmedel. Men det är ju en...
2
Svar
28
· Visningar
7 677
Gnägg Världens bästa farbror som lever livet 23 år gammal, all kärlek till denna fantastiska individ, snart 13 år har han funnits i våra liv...
Svar
9
· Visningar
1 363
Senast: Zuzzi
·
Hästmänniskan Hur vet man vad man vill? Om man vill fortsätta ha häst, eller ta en paus? Läget är såhär. Min ridhäst dog för några år sedan. Han...
Svar
17
· Visningar
1 556
Gnägg -Nu sägs det adjö till Globen, loggan, sportchefen, och namnet..vad finns det för tankar om alla dessa olika ingredienser i det nya...
2
Svar
21
· Visningar
2 310
Senast: Hoarfrost
·
Ekonomi & Juridik Har en liten gård,8 hästar.. 4 inackorderingar.. Lösdrift, men stall finnes också.. Jag funderar på att säga upp en av...
2
Svar
37
· Visningar
4 314
Senast: Niela
·
Ekonomi & Juridik Hej Nu ska jag köpa min första tävlingshäst. Jag har inte köpt häst för sådana här summor innan så nu vill jag kolla av att allt går...
Svar
1
· Visningar
1 059
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Det här är en lite ovanlig fråga, så om det är fel forum hoppas jag att ni har överseende och flyttar tråden. Situationen kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 676
Senast: Dandylinn
·
Hästmänniskan Hejsan alla kloka hästmänniskor. Jag ska köpa min första häst och undrar om ni med erfarenhet skulle köpa en häst som haft hovbölder...
Svar
16
· Visningar
2 339
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Vilket hade ni valt och varför? Alt 1: Stallplats i stall med ca 20 boxplatser, ridskoleverksamhet i denna stallbyggnad 6...
Svar
9
· Visningar
1 480
Senast: nullo-modo
·
Gnägg Upptäckte den här på SVTPlay: Luck Tydligen ska Dustin Hoffman vara en av skådespelarna. Jag har själv intet titta än så jag har ingen...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: urkella
·
Gnägg Håller just nu på att leta efter en "billigare" sällskapshäst för lättare ridning och en sak som slår mig när man tittar på alla...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 316
Senast: Lill76
·
Ekonomi & Juridik Har en fråga. Om en häst har en person som ägare hos stc och en person säger att hon fått den och har en person som intygar att hon hört...
Svar
9
· Visningar
1 337
Anläggning När huset till sist (till våren?) är färdigfixat är det dags för mig att bygga stall. Som jag längtat... Men jag har lite grubblerier...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
12 679
Senast: McFlurry
·
Gnägg Hej! För några år sedan kom det ett program på TV med hoppryttare som red för landslagskaptenen Sylve Söderstrand och en annan blond...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: Sar24BB66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Lösa benbitar
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp