Varför är det sån statusskillnad???

Sv: Varför är det sån statusskillnad???

för kanske 5 år sedan såldes kallbloden för 15 till 25 tusen idag sällan upp till 15 ofta under 10 om dom ens får ett seriöst svar.Enligt min mening.
 
Sv: Varför är det sån statusskillnad???

för kanske 5 år sedan såldes kallbloden för 15 till 25 tusen idag sällan upp till 15 ofta under 10 om dom ens får ett seriöst svar.Enligt min mening.

Det verkar vara geografiska prisvariationer när man tittar på hastnet, vilket jag gör farligt ofta.

I norra Sverige ligger priserna lite lägre, här i mellansverige är runt 20 vanligt men billigare finns.

Håller med dig om att priset inte stigit på varken vbl eller kbl de senaste fem åren.
 
Sv: Varför är det sån statusskillnad???

Jag som bor i södra Sverige tycker det bara verkar finnas kallblodstravare till salu i bortre Norrland! :meh:
 
Sv: Varför är det sån statusskillnad???

Hästen KAN redan självbära sig, fatta galopp lätt och balanserat ur en lugn trav etc.

Medan en travare som ska omskolas, där handlar det ofta om att först lära den att självbära sig, trava lugnt, fatta (ens utan ryttare) galopp lätt och balanserat osv.

Det är just detta som är synd på de flesta som tar sig an travare, att de inte låter hästen lära sig att bära sig först i skritt och bli riktigt starkt där och redan gå vidare i högre gångarter, en häst, oavsett ras, blir aldrig bärig i sin galopp innan den är det i skritt.
 
Sv: Varför är det sån statusskillnad???

Jag som bor i södra Sverige tycker det bara verkar finnas kallblodstravare till salu i bortre Norrland! :meh:

Kan bara hålla med....dom är så långt borta så det är svårt att ens komma dit och titta.... :meh:
 
Sv: Varför är det sån statusskillnad???

för kanske 5 år sedan såldes kallbloden för 15 till 25 tusen idag sällan upp till 15 ofta under 10 om dom ens får ett seriöst svar.Enligt min mening.

Jag är jätteintresserad av en nu o den kommer direkt från travet och dom går inte under 19000kr - många intresserade! Men det är väl olika från häst till häst och säljare till säljare! :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 342
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 573
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 259
Senast: Totola
·
Ekonomi & Juridik Jag var tvungen att ta bort min gamling i fredags p.g.a. sjukdom. Så nu är jag på jakt efter en ny (jag har lånat sällskapshäst...
Svar
8
· Visningar
1 789
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp