Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej! Nu vänder jag mig till er där ute som har erfarenhet av import från Norge. Hur går man till väga? Jag pratade med tullverket...
Svar
3
· Visningar
3 608
Senast: Masse
·
Anläggning Jag har för det mesta använt stallströ i boxen men har nu ett tag testat lantbruksströ i stället. Det är mald kutterspån och jag tycker...
Svar
14
· Visningar
5 627
Senast: Lydia
·
Gnägg Lite konstig tråd såhär på kvällen men är det någon som vet vad gällande världsrekord ligger på? :D Har nämligen en pålle som skulle...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Rialavargen
·
Hästmänniskan Hej! Har tittat på en häst som verkar passa mig perfekt. Vill verkligen köpa denna hästen. Det enda som får mig att tveka är att...
2
Svar
38
· Visningar
6 889
Senast: Zephira
·
Anläggning Hur mycket är det vettigt att ta i stallhyra för litet men nybyggt stall ute på landet?Fullservice samt grovfoder inräknat? ridbana...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Om ni var medryttare (gratis) 1 gång i veckan på en häst och på eran dag tog alla stallsysslor som mockning, göra mat osv. Skulle ni...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 080
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Har funderat lite på vad det är som gör att man trivs så bra med och tycker om vissa hästar mer än andra. Vad tror ni? Jag är tokkär...
Svar
18
· Visningar
2 121
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
39 036
Ekonomi & Juridik Hejsan! undrar om det krävs utbildning för att undervisa i ridning (tex på ridskola eller privat)? eller är det så att det räcker med...
2
Svar
24
· Visningar
3 263
Senast: Lobelia
·
Anläggning Hej Vi håller på att bygga nytt och funderar på hur vi ska göra med diffusionsspärren? Vi tänker oss inifrån stallet sett...
Svar
2
· Visningar
1 652
Senast: Destrier
·
Ekonomi & Juridik Hur funkar det? Får man ta med hästar inom eu hursomhelst, eller är det en massa karantän och grejer? Och vad gäller utanför eu...
2
Svar
28
· Visningar
4 510
Senast: rustina
·
Anläggning Lite frågor till mindre föreningar som byggt ridhus: Hur finansierade ni själva bygget av ridhuset? lån, fonder, försäljning av...
Svar
0
· Visningar
947
Senast: Emmahpemma
·
Ekonomi & Juridik Planerar nu för vårens sådd, men är novis på området!! Försöker hitta en bra blandning för såväl höskörd som bete, med lågt...
Svar
11
· Visningar
2 441
Senast: skogaliten
·
Gnägg Spånade med en kompis idag om lottovinst. Hur långt räcker pengarna. Du köper lite mark (kanske 20 hektar) bygger hus i ett hörn och så...
Svar
9
· Visningar
1 662
Senast: kvandi
·
Gnägg Hej, Jag behöver ta lite semester under våren och en hästsemester på irland känns idealt! Jag har redan hittat en samlinggsida...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Dorinda
·
Anläggning I sommras byggde vi en stor fin lösdrift till mina 2 hästar. Ett varmblodssto och en korsning halvblod/Nordsvensk. Hade först maten...
2
Svar
29
· Visningar
3 281
Ekonomi & Juridik Hejsan allihopa! Jag har en fråga: hur mycket kostar att hyra ett fält för hästar? Jag funderar på att hyra nån plats för hästar i...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Hej! Är på gång att köpa en ny häst. En hingst född juli -12 så drygt 1,5 år. Den ska dock få bli valack innan hemkomst och samtidigt...
Svar
5
· Visningar
1 495
Senast: tramp
·
Gnägg Lilla ponny fick en skada i början av sommaren och har inte fått hoppa sen dess. I går äntligen, dax för kliniken igen, som sade ok att...
Svar
9
· Visningar
1 714
Senast: sthu
·
Anläggning Frågan gäller som rubriken lyder: Hur mycket mer är det värt att betala i stallhyra för att ha ridhus på gården? För ca 10 år fanns...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 737
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp