Sv: Undervisa utan utbildning?
Jag måste hålla med dig, och jag tror inte på att det är ett måste med någon ugl utbildning eller liknande
Det finns de som naturligt klarar av detta mycket bra att leda grupper, hantera rädslor etc och lyckas arrangera och lära ut på ett mycket bra sätt ändå.
Som jag nämnt, är det måånga tränare som undervisar enbart utefter egen erfarenhet och meriter. Dessutom är det dem som är som mest populära och anlitas flitigt och de har inga problem att hålla undervisning i större grupper öht
Själv vill jag faktiskt hellre ha en lärare som går på sin erfarna känsla och metod än de som håller sig inom stränga ramar för att jag tycker verkligen att kompetensen är oslagbar hos en person som har stor personlig kunskap inom området än vad den som gått en skräddarsydd utbildning som ska omfatta lite allt möjligt har
Sen för mig, den naturliga ledaren är alltid den bästa. Jag ser hela tiden fel ledartyper på arbetsplatser som gått sin fina utbildning, men ledare är dem inte utan det brukar snarare vara ett enda kaos under deras ledning för att de klarar inte av rollen oavsett vad som står på papper. Jag tror mycket på att rollen som en bra ledare växer man in i och är inget man egentligen bara tar på sig