Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag undra om någon här är bra på containrar och lastbilar, som kan svara på mina frågor/funderingar? Jag behöver en container att...
Svar
9
· Visningar
2 228
Senast: Mearas
·
Anläggning Den här texten har jag läst om och om igen: När krävs förprövning? När du bygger nytt, bygger om eller bygger till för produktionsdjur...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Miaa
·
Hästmänniskan Jag undrar hur alla ni där ute med häst får tid över, tja till allt annat? Jag är snart 24 sambo med en underbar pojkvän och har en...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 346
Senast: Joelina
·
Hästmänniskan :cry::crazy:Hej! Jag är 15 år och skulle behöva lite extra pengar. Det skulle vara en "dröm" att få ett litet extra jobb som hästskötare...
2
Svar
30
· Visningar
3 011
Senast: Joelina
·
  • Låst
Hästmänniskan La igår upp ett inlägg om hippolog utbildningen men nu fann jag ytligare en utbildning jag skulle vilja fråga om. Vill ju utbilda mig...
Svar
2
· Visningar
1 714
Senast: ameo
·
Gnägg Vet inte om detta är rätt område att skriva i - men jag chansar :) Vad innebär det att vara "medryttare", egentligen? Det låter roligt...
Svar
16
· Visningar
3 132
Senast: Yrja
·
Anläggning En del av stallet har trägolv, vi vill gjuta den delen nu och undrar vad det kan kosta? Det är ett kallstall. Ytan är bara 3x5 meter...
Svar
5
· Visningar
5 296
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag har nyligen blivit mamma och har fått konstatera att min tid nu inte alls är min längre. Jag hinner inte alls med min häst så som...
2
Svar
39
· Visningar
3 457
Senast: hoppeloppe
·
Gnägg Nu när man har en liten bebis så får man ju snällt vänta på att maken ska komma hem innan man kan rida. Dock blir det bara på helger och...
Svar
17
· Visningar
2 125
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hur gör man ? Hur hittar man stall . Mindre lugna stall på landet inte de stora anläggningarna. Hur hittar man ett bra hem åt sin häst...
Svar
12
· Visningar
1 330
Senast: aramis
·
Hästmänniskan Hej!Är en 21 årig tjej som haft uppehåll 1 år är en rutinerad ryttare .. Nu är de så behöver lite råd var och provred en välriden fin...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 500
Senast: Thatgirl
·
Hästmänniskan Jag är en 17 årig kvinna som ridit sedan barnsben, för tre år sedan bestämde sig min familj för att flytta ut till en hästgård för att...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 430
Senast: nickan1
·
Hästmänniskan Jag har min häst inackorderad i ett kallstall och betalar dyr stallhyra. Nu på vintern har jag fått lära mig att det inte fungerar att...
2
Svar
38
· Visningar
7 150
Senast: nejlica
·
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja ha lite tips på bra och läsvärda böcker. Ja, om hästar såklart! Både ridning, hantering, och psykologi är...
Svar
7
· Visningar
1 022
Senast: Ponnytant
·
Anläggning Hej, har en fråga angående spaltgolv. Spaltgolv som man egentligen har till kalvar/kreatur, får hästar gå på sånt? Eller måste man ha...
Svar
11
· Visningar
1 985
Hästmänniskan Hej jag hoppas att jag postat denna tråden i rätt forum. Vi har 1 1/2 ha mark som är väldigt blöt. Det rinner en bäck igenom och vi...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: Soraya12
·
Anläggning Jag har ett kallstall hemma som inte har nåt vatten. Hur mycket jobb och kostnader tror ni som kan att det kan tänkas gå åt? Hade tänkt...
Svar
17
· Visningar
1 845
Senast: tara
·
Anläggning en ny liten häst flyttade in, kontrakt skrevs och stallregler överlämnades skriftligt samt diskuterades. I dem står bl a att alla...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 936
Senast: Jejjessica
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om det är fler än jag som har tänkt att avlägga provet för yrkesdiplomet inom sinom tid? Finns det många här som...
Svar
15
· Visningar
3 199
Senast: MattiZ
·
Hästmänniskan jag har bestämt mig för att importera en häst från Irland. Jag söker en allround häst som inte behöver ha varken stam eller...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: Rumbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp