Sluta med hästar

Jag undrar också om du verkligen har fått dra hela lasset själv med hästarna sedan ni köpte gården. Hur mycket har dina föräldrar hjälpt dig i det dagliga arbetet? Har du haft någon kompis i stallet eller varit helt ensam? Jag har ett par exempel på just detta. En tonåring får sin hett efterlängtade ponny och ställer den i ett stall som för visso ofta är billigare än på ridskolan, men där hela den sociala biten med kompisarna på ridskolan försvinner. Plötsligt blir det bara ensamt och arbetsamt. Du var ju nöjd när du hade en häst inackorderad.

Självklart inte! Men jag har fått tagit ansvaret, ha koll om hästar blir sjuka, förklara varför vi inte kan ge hästarna hö från 2013, att det är viktigt med bra sadel etc. Den delen tar mycket psykiskt. Den sociala biten försvann absolut men hade henne stående så att jag ändå knappt red med någon annan, menar inte att låta otacksam men du verkar lite fientlig vilket jag inte känner att jag behöver just nu. Tack men nej tack.
 
Om du vill kan du ju alltid spara en unghäst i flock beronde på hur gamla dina unghästar är alt ta ett föl på ditt sto och skicka iväg henne och sälja lla unghästar.

Det finns alternativ och möjligheter man måste bara hitta dom! Unghästbeten för islandshästar kryllar det av i Sverige så det lär inte vara några problem att hitta.

Något du kan ta med i dina argument ang hästar är att det är oerhört svårt att livnära sig på det, har själv haft gård med turridning/ridskola och man jobbar jämt och tjänar nästan ingenting. Islandshästar är inte lika poppis nu och det är finns ett överflöd av instruktörer inom den grenen.
 
Självklart inte! Men jag har fått tagit ansvaret, ha koll om hästar blir sjuka, förklara varför vi inte kan ge hästarna hö från 2013, att det är viktigt med bra sadel etc. Den delen tar mycket psykiskt. Den sociala biten försvann absolut men hade henne stående så att jag ändå knappt red med någon annan, menar inte att låta otacksam men du verkar lite fientlig vilket jag inte känner att jag behöver just nu. Tack men nej tack.
Fientlig??? Vad uppfattar du som fientligt?:confused:
 
Lets släppa huruvida det var en negativ kommentar eller inte :) inte vad jag är ute efter med denna tråd
Nä, jag skulle nog vilja veta vad som är fientligt i mitt inlägg, särskilt med tanke på vad jag skrivit tidigare där jag gett råd hur ts kan börja prata med sina föräldrar om problemet.
 
Nä, jag skulle nog vilja veta vad som är fientligt i mitt inlägg, särskilt med tanke på vad jag skrivit tidigare där jag gett råd hur ts kan börja prata med sina föräldrar om problemet.
tråkigt att behöva känna så, råden är uppskattade absolut men läs igenom ditt inlägg själv så ser du nog. Annars är du välkommen att höra av dig privat.
 
tråkigt att behöva känna så, råden är uppskattade absolut men läs igenom ditt inlägg själv så ser du nog. Annars är du välkommen att höra av dig privat.

Nä så enklet är det inte för den som skrivit inlägget som uppfattas som fientligt mm Jag har många gånger skrivit saker som uppfattas fel men jag ser det inte själv!

@Billy skrev inget elakt alls och jag uppfattade inte heller det som fientligt men jag förstår om du kanske gör det. Det var bara rakt på sak och jag själv uppskattar sånt medans många inte gör det!
 
tråkigt att behöva känna så, råden är uppskattade absolut men läs igenom ditt inlägg själv så ser du nog. Annars är du välkommen att höra av dig privat.

"Mina föräldrar har ingen hästvana förutom de dem fått via mig..". "Allt ansvar är även en stor del som gör att jag inte orkar längre. Det var mycket för en 14-åring att helt plötsligt ha ansvar över hästarna själv, och att nu som 17 ha ansvar över 4 stycken helt själv är utmattande."

Plus fler inlägg där man fick känslan av att du fått ta väldigt mycket och tungt ansvar eftersom dina föräldrar inte kunde något om hästar.

Det är bl a detta du skrev som fick mig att ställa frågor om hur situationen har varit/är. Att få dra detta lass själv som fjortonåring kan få vem som helst att duka under. När man är 14 kan man ha drömmar som i verkligheten visar sig inte vara så som man trodde. Alltså, när man har en häst inackorderad, där man har kompisar och annat är något helt annat än att ha en egen gård där man går själv varje dag. I den åldern är det inte så kul, och därmed inser man att det inte var vad man egentligen vill. Detta är inget konstigt när man är i din ålder, med andra ord har jag full förståelse för hur du känner dig.
Det var detta jag menade med mina frågor och om det är fientligt, ja då får jag väl bara önska dig lycka till och dra mig ur denna tråd.
 
"Mina föräldrar har ingen hästvana förutom de dem fått via mig..". "Allt ansvar är även en stor del som gör att jag inte orkar längre. Det var mycket för en 14-åring att helt plötsligt ha ansvar över hästarna själv, och att nu som 17 ha ansvar över 4 stycken helt själv är utmattande."

Plus fler inlägg där man fick känslan av att du fått ta väldigt mycket och tungt ansvar eftersom dina föräldrar inte kunde något om hästar.

Det är bl a detta du skrev som fick mig att ställa frågor om hur situationen har varit/är. Att få dra detta lass själv som fjortonåring kan få vem som helst att duka under. När man är 14 kan man ha drömmar som i verkligheten visar sig inte vara så som man trodde. Alltså, när man har en häst inackorderad, där man har kompisar och annat är något helt annat än att ha en egen gård där man går själv varje dag. I den åldern är det inte så kul, och därmed inser man att det inte var vad man egentligen vill. Detta är inget konstigt när man är i din ålder, med andra ord har jag full förståelse för hur du känner dig.
Det var detta jag menade med mina frågor och om det är fientligt, ja då får jag väl bara önska dig lycka till och dra mig ur denna tråd.

Alltid tråkigt när man lägger an en ton som verkar fel, om det inte var meningen så uppskattar jag råden :)
 
Alltid tråkigt när man lägger an en ton som verkar fel, om det inte var meningen så uppskattar jag råden :)

Fast där är ingen "ton" från Billys sida, det var snarare du som reagerade på nåt som inte finns där. Jag tycker nog att det är du som lagt an en ton, helt omotiverat. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
781
Senast: Sassy
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 467
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 097
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 819
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Tjockistråden 4
  • Knyppling

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp