Tid för häst och pojkvän

Familj häst och jobb är lite av ett pussel tycker jag. Lägger man till tävling blir det genast mer.
Men jag tror att man upplever det olika beroende på hur viktigt det är för dig som person. Om du mår bra och verkligen känner att det är värt det så kommer du vara en glad sambo och din sambo kommer se det som positivt eftersom ni har trevligt när ni är tillsammans.
Om du å andra sidan känner dig stressad och har lite dåligt samvete så speglar det oxå av sig och risken är större att ni båda upplever att stallet tar energi istället för att ge energi.

I ditt fall ts hade jag sålt nuvarande häst och köpt en annan som motsvarar dina förväntningar.
 
Intressant med det sistnämnda, så många par som "bygger upp" något tillsammans i form av hus, gård eller andra materiella saker. Det blir verkligen det viktiga, inte relationen i sig. Märklig företeelse det där.
Ja! Vissa här på buke beskriver i tråd efter tråd hur långt de kommit med sina partners. De har varit ihop bara i x antal år och har redan gift sig, köpt hus, skaffat x antal barn och sommarstuga. Sen brukar det avslutas med nåt i stil med "det kan hända dig också!"

Jaha. Fantastiskt. :up:
 
Nu har jag bara en medryttarhäst och en extra hoppträning, alltså är bara i stallet 4 dagar i veckan. Men jag har tidigare haft ungefär din nuvarande vardag.

Jag tycker det låter som att du har en exemplarisk,hästvänlig pojkvän ;) Det är ju uppenbarligen bara du av er 2 som oroar sig, tror du det kan finnas någon anledning till det? Jag själv klarar att vara ifrån min pojkvän såpass mycket, det är ju en del av vardagen när man är hästmänniska. Jag tycker snarare att det blir mysigare att umgås med pojkvännen, man tar tillvara på tiden tillsammans lite bättre. Dom där kvällarna där man bara "är" utan att göra nåt klarar jag mig personligen utan. Sen tycker jag också att din tid i stallet låter som mycket tid. Den tiden tar det för mig när jag ändå inte har några andra planer för kvällen. Alltså när jag segar mig och bara går och myser i stallet och tjötar med stallkompisarna. Då kan flera hästägare komma dit efter mig och åka hem innan :angel: Skyndar jag mig lite är jag klar på 2 timmar. Kanske 2.5 om det är träning.

Men hade jag känt som du hade jag nog skaffat en medryttare, framförallt till din nuvarande men även till din nya :)
 
Haha äsch! Min pojkvän visste vad som gällde från början, saknar han mig får han komma ut till stallet ;) vilket han gör ungefär en gång i veckan. Då får jag både hjälp med stallsysslorna och han tycker det är lite trevligt att klappa på min häst :)
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 764
Senast: Miiikaela_
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 769
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 692
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Tjockistråden 4
  • Knyppling

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp