Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning När börjar ni slå hö? Denna vår och försommar har ju varit extremt ovanlig. Värme och torka så det står härliga till. Har sett att...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 123
Senast: Rifer
·
Anläggning Hej Jag funderar på bygga stomme till ridhus som lösvirke. Jag är ute efter ritning eller möjlighet att besöka ett ridhus byggt med...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: Hojder
·
Ekonomi & Juridik Har Ridhäst Bas på mitt sto som förhoppningsvis kommer att få sitt första och sista föl nästa år. (A1 liv 50', A1 vet. 100'). Blir inte...
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: HannaZ
·
Anläggning Jag funderar lite på om det går att bygga/ställa upp något i sommarhagen för att ge möjlighet till skugga. Vind- och regnskydd vore...
Svar
9
· Visningar
2 977
Anläggning I somras grävde vi bort ett parti stånds som hade etablerat sig i vinterhagen. Tyvärr har vi förstås inte lyckats få bort alla rötter...
Svar
6
· Visningar
3 099
Senast: Pilot
·
Ekonomi & Juridik Vi har haft våra hästar uppstallade på samma gård i flera år. I kontraktet står en viss summa angiven för hyran, i vilken ingår hö och...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
16 989
Senast: MissFideli
·
Gnägg Var 17 lägger man denna tråd då? Hursom. Det kan väl knappast gått någon förbi att det blivit en insekts-invasion nu i värmen. Det har...
Svar
14
· Visningar
2 433
Gnägg Vilket är enligt dig det finaste namnet ett sto kan ha? Går i tankarna på att byta namn på min häst. Anledningen vill jag helst inte ta...
Svar
17
· Visningar
31 463
Senast: Görel
·
Hästmänniskan fick i dag gå till dom evigt gröna ängarna. Så tomt och meningslöst allt blev...jag var inte beredd, det gick så fort...det känns som...
Svar
15
· Visningar
2 097
Ekonomi & Juridik Jag har en liten udda fråga? Men om man är sjukpensionär eller sjukersättning så får man inte ha någon annan inkomst än det som...
Svar
11
· Visningar
2 313
Hästmänniskan När jag flyttade hit hittade jag en medryttarhäst inom några veckor. Sen ställde jag en fråga i ett forum på FB om var man kunde ta...
Svar
19
· Visningar
2 383
Senast: Magiana
·
Gnägg Vem köper/äger en eller flera ardennerhästar idag? Jag var just inne på en annonssida och av någon anledning var det var och varannan...
Svar
19
· Visningar
3 175
Senast: Sofie.S
·
Ekonomi & Juridik Hej När jag söker på avstånd till bostad så hittar jag 50 m till stall, 25 meter till rasthage men ingen gräns till beteshagar. Nu säger...
Svar
7
· Visningar
1 959
Senast: Unafraid
·
Anläggning Hilfe! Har skaffat ett aggregat som drivs med batteri samt köpt ett nytt bilbatteri för att kunna få el i en hage som ligger en liten...
Svar
3
· Visningar
1 913
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Om jag köper en ettåring utan pass vad krävs för att få ett?
Svar
3
· Visningar
846
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag vet verkligen inte vad jag ska göra så tips och råd mottages tacksamt :heart Jag har ägt en häst i snart 7 år. Han är 13 år och...
Svar
9
· Visningar
2 354
Senast: Dorinda
·
Ekonomi & Juridik En reflektion bara.....Ganska ofta när jag läser annonser om stallplatser så är priset inte utsatt, utan " mer info via PM" utlovas.Här...
2
Svar
25
· Visningar
4 083
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Lägger detta här eftersom det är en försäkringsfråga mer än en hästvårdsfråga. Ung häst opereras för benbit i 3-4 årsåldern...
2
Svar
21
· Visningar
3 537
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik De flesta har säkert sett Equipes utskick om medgivande att de publicerar tävlingsfoto på en. Men vad gäller för mig som hobbyfotograf...
Svar
1
· Visningar
1 368
Senast: Snubbelfot
·
Hästmänniskan Ska alldeles snart iväg och rida. Nu när det är som varmast tar vi det lugnare ute. Blir mest att vi skrittade ut i skogen och lite...
2
Svar
39
· Visningar
4 614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Smaklig munkpeppar

Omröstningar

Tillbaka
Upp