Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Berätta om er BE-uppkörning (tungt släp)! När tog ni kortet? Vilka muntliga frågor fick ni? Vilken typ av säkerhetskontroll fick ni...
2
Svar
20
· Visningar
5 527
Senast: Nicali
·
Hästmänniskan Om man vill köpa en travare för ridning men helst inte vill ha en som någon redan ridit in utan hellre vill ha en att utbilda själv...
Svar
6
· Visningar
1 286
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan Hej på er! Hoppas tråden hamnade rätt nu, är lite ny och vimsig här ;) Jag ska snart börja leta häst och jag vill ha en ponny (eller...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 989
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej, jag vet inte om det här är rätt ställe att skriva på men jag gör det ändå😁 Jag har letat medryttarhäst i ca 1 år nu men har inte...
Svar
16
· Visningar
1 715
Senast: Ace
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska hämta hem en häst snart och är i kris med hästnamn! Jag vill att namnet ska vara lättutalat och gärna 2 ord, såsom t.ex...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag red som barn/tonåring och har sen börjat igen som vuxen tvåbarnsmamma. Är rejält mycket fegare nu, föredrar helt okomplicerade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 658
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Köpt en ny fantastiskt trevlig häst som ska vara importerad från Danmark. Hon har ett grönt pass och är chippad. Skulle väldigt gärna...
Svar
4
· Visningar
4 754
Senast: MalanMjöl
·
Hästmänniskan Jag har ramlat och slagit i tummen.. Var på akuten och röntgade och jag har inte brutit något. Hur länge brukar man ha ont i tummen...
Svar
19
· Visningar
3 135
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Rubriken säger väl det mesta ;) Jag vill veta om era olyckor i hästvärlden och om ni skadade er genom dem eller om det bara var...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 133
Hästmänniskan Lagom till kommande foderbrist så kom jag på att jag vill vara hästlös. Hur tror ni att marknaden kommer att vara framåt hösten/vintern...
Svar
6
· Visningar
1 644
Senast: Masse
·
Anläggning Ska sätta en tillufsventil i en box och söker efter en modell som är säker för hästen så den inte kan skada sig på den. Förslag?
Svar
0
· Visningar
440
Senast: Nebraska
·
Hästmänniskan Har nyligen börjat lyssna på ridsportspodden och tycker den är strålande bra. Men vad finns det mer. Häst testat hästpodden men det...
2
Svar
20
· Visningar
4 324
Senast: LECH
·
Ekonomi & Juridik Hej, Någon som känner till hur det fungerar med momsen vid import och försäljning av hästar från ett annat EU land. Betalar man moms...
2
Svar
39
· Visningar
6 897
Senast: Anders
·
Hästmänniskan Dethär är absolut ingen hoppa- på- tråd men jag är så nyfiken på hur folk har råd att ha flera hästar ? Säg minst 2 st. Hur får ni...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
16 491
Senast: Dressyren
·
Hästmänniskan Hej! Skulle verkligen behöva lite stöd/hjälp här :( Jag har en foderponny som i precis har skaffat medryttare till, hon är jätteduktig...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 943
Hästmänniskan Hej! Jag är medryttare på en häst ca 1-2 gånger i veckan men skulle gärna rida mer än så. Skulle ni som hästägare bli sura om ni fick...
2
Svar
22
· Visningar
2 030
Senast: Diabetikern
·
Hästmänniskan Har dom ingen egen tråd? Det lär väll finnas fler än jag som har en? O_o Då detta är en helt ny ras för mig så hade det varit roligt...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Spr_kst_rd
·
Anläggning Hej! Jag går i tankarna att börja med lösdrift och skulle behöva tips och idéer från er med erfarenhet då jag endast har erfarenhet av...
Svar
8
· Visningar
1 647
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Vi har en inhyrd häst i vårat stall som är där på någon slags privat fullservice. Jag har varit i detta stallet över ett år och aldrig...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 605
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har / haft 2 st hästar hemma. Får man det att funka med bara 2 st ? Blir det skrik och panik när den ene...
2
Svar
30
· Visningar
2 872
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp