Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Trav Förut fanns det en sida här som vi la ut bilder på våra hästar samt att vi hade bildfrågan vart har detta tagit vägen:confused: borde vi...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Des Ormeux
·
M
Trav Vet ej så mkt om denna hingst, mer än att många har honom i stamtavlan... Vad har han nedärvt, positivt&negativt? Linjeaveln i detta...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Des Ormeux
·
Hoppning Nån som har tips på roliga och nyttiga bomövningar som man kan göra nu i vinter när det inte blir så mkt hoppning? Tänkt för att få upp...
Svar
2
· Visningar
2 055
Senast: Vitpeppar
·
S
Dressyr Hur har ni introducerat kandar för er häst? Har det varit problem? Vad har ni för erfarenheter? Vilka bett har ni funnit bäst, rak stång...
Svar
2
· Visningar
1 171
Senast: remmis
·
O
Övr. Grenar Kanske dumförklarar mig själv nu, men har funderat på detta ett tag och det e lika bra jag frågar nu än senare^^ Hur gör ni...
Svar
3
· Visningar
1 449
Senast: Olymphia
·
Körning har funderat på att skaffa en sån sele, men hur bra e den? på driveout står det att de e en kvallitetssele för den lilla ponnyn. men...
Svar
19
· Visningar
2 022
E
Övr. Grenar härlig jakt i Öved igår - och 276 bilder bevisar detta! se här...
Svar
1
· Visningar
1 157
Senast: Skogstjej
·
Körning Jag är en riktig novis inom körning. Körde en del ponny på tidigt 80-tal när jag jobbade på ridläger. Det är ungefär den erfarenhet jag...
Svar
16
· Visningar
1 592
Senast: bigganl
·
Trav Hvordan har det fungert i Sverige med 15 bak bilen i monté autostart ?? I Norge har DNT nå kommet med et forslag til nytt...
Svar
1
· Visningar
1 591
Senast: Hovis
·
Western Håller på och inhandla nya saker till när vi ska tävla hunter nästa år :) Men blir inte riktigt klok på detta med vilka färger man...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: r_freddy
·
Övr. Grenar Jag blev lite intresserad av just detta i o m diskussionen om Colour of ... i annan tråd. Hur står det till med fbl och färg/tecken etc...
2
Svar
20
· Visningar
3 801
Senast: Anki Lundberg
·
Trav Den lilla tjejen har har hemma har fått för sig att när hon inte får som hon vill så slänger hon sig eller stegrar alt backar tills man...
2
Svar
23
· Visningar
2 654
Senast: Mauthoria
·
Hoppning Jag känner mig just nu så omotiverad att framför allt tävla, men inte så jättesugen på att träna heller :( Anledningen kan mkt väl vara...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: FancyFace
·
M
Övr. Grenar Om man hänvisar läsare till sin hemsida, anser Bukefalos att det är reklam. Tycker inte jag, eftersom syftet vänder sig till de som...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Hambo
·
W
Western Hejsan! Jag skulle vilja ha reda på hur bettbestämmelserna lyder på C-nivå på tävlingar. Jag har ingen regelbok än, men undrar ifall jag...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: WesternWolder
·
M
Körning Har nu tittat på selar från drive out och även kikat in på selars hemsida.. Fanns tre, kanske fyra på drive out som kan vara...
Svar
14
· Visningar
2 487
Senast: M-Meduza
·
Distans Hej! Nu när mörkret kommer tidigare så undrar jag vad alla distansryttare har för pannlampor. För det träns väl en hel del under det...
Svar
12
· Visningar
1 945
Senast: Liten
·
  • Låst
Dressyr Måste man ha vita handskar på lokal tävling? I TR står det väl att man bör ha det, men på hästaffären där jag brukar handla sa dom att...
Svar
3
· Visningar
1 345
Senast: M-oaa
·
Trav Jeg leiter etter dommerkort fra avlsvurderingen som var nå i Sverige, blir de ikke lagt ut på nett noe sted..?
Svar
1
· Visningar
819
Senast: dgu
·
L
Körning Jag försöker få svar på varför sennenhundar (sök berner sennenhund, jmf nordsvensk i typ) har loksele, när alla andra hundtyper använder...
Svar
7
· Visningar
6 634
Senast: lott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025