Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Det börjar närma sig sadelköpardags för nya hästen. Problemet är att jag inte vet vilken sorts modell jag ska ha. Har tidigare bara...
Svar
8
· Visningar
1 345
Senast: B070715
·
Dressyr Ska köpa ett nytt tävlingsschabrak till nya pållen, han är skimmel men har lite gul/bruna nyanser i man och svans, därför vill jag inte...
Svar
7
· Visningar
1 140
Q
Körning Idag hämtade jag min häst! :bump: Hon hade Hemgift med sig, bland annat en helt ny bröstsele. Tidigare ägare har haft den som...
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: LFreddy
·
Q
Islandshäst Jag håller på och velar om sadlar hit och dit (klassiker). Är det någon här som rider i en dressyrsadel på islänning? Hur tycker ni...
Svar
15
· Visningar
1 903
Senast: Echa
·
Trav Har en häst med ballförskjutning och fick råd av en veterinär att sko honom med avlastning för ballen som är förskjuten. Så jag sa...
Svar
4
· Visningar
3 871
Senast: ameo
·
Övr. Grenar Hej! Någon här som ska söka till BRS, kursen som börjar jan 2010? Jag har min praktik nu, ska ha den till mitten av augusti. Sen...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 606
T
Körning Jag har massor med häst-o ridvana men är novis inom körning. Har tömkört i dressyrsyfte i många år men ej vågat att spänna för. Vill nu...
Svar
17
· Visningar
3 221
Senast: agtatoon
·
K
Hoppning nu ska jag äntligen få köpa en häst :D såhär är det, jag har haft hyrhäst/hästar jag ridit till i 2 ½ år nu, så nu är det dags att köpa...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Speedway
·
H
Övr. Grenar Har du en Fd. galoppör so du nu har som ridhäst, var då ditt fullblod mager då den kom, kanske svårfödd? Visa gärna bilder då och nu...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 577
Senast: Messy
·
Western Jag har letat westernsadel till min häst under en tid. Alla sadlar jag har hemma och provar är dock för svängda i bommen. Jag...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: Center
·
C
Dressyr Hej. Jag har funderingar på att börja rida min nyblivna 5 åring på kandar. Han har en otroligt bra egen balans i alla gångarter. fin i...
Svar
15
· Visningar
2 157
Senast: Jate Volim
·
J
Tävling Jag har tittat på ridsportsförbundets hemsida och finner ingenting. Enda jag finner är om licenser, men eftersom jag inte ska tävla än...
Svar
3
· Visningar
2 154
Senast: Popcorn
·
Distans Hej, kan inte mycket om distans men jag undrar om man får tävla med en mula/mulåsna i distans? Eller om detfinns länder som har...
Svar
11
· Visningar
1 692
Senast: simplewomen
·
Q
Islandshäst Nosgrimma alltså... Ja? Nej? Vilken? Varför? Varför inte? Jag har haft en häst som aldrig hade nosgrimma. Sen har jag haft...
Svar
17
· Visningar
1 800
Senast: Lona
·
Hoppning Vilken typ av tyglar använder ni? Jag älskar mina tjocka gummityglar (typ galopptyglar) och red idag med dessa + vävribbtyglar. Blev...
Svar
17
· Visningar
2 490
R
Western När jag ska ansöka om pass till min lelle så ska jag fylla i Betäckningsrapportnummer. Är det något som är obligatoriskt i quarteraveln?
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: ronjabus
·
Trav Hej :) Har skaffat mig ett 11årigt varmblod som är ridhäst numera. Funderat på att skaffa mig en rockard och börja köra lite för...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Limelight
·
Trav Elitloppet eller Prix de Amérique?
Svar
9
· Visningar
1 211
Senast: Lazio
·
Dressyr Min tränare pratar hela tiden om att en dressyrhäst ska vara 'elektrisk' och jag förstår precis vad hon menar. Hon pratar även ofta om...
2
Svar
20
· Visningar
2 710
Senast: Corax
·
T
Dressyr FEI programmen finns ju på alla olika språk men de inhemska - går det att få dem på i alla fall engelska någonstans, eller det finns...
Svar
6
· Visningar
3 026
Senast: traloppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?