Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Sitter och "lusläser" TR, och behöver lite "tolkningshjälp".... Tyglar skall vara av läder och/eller textil. Även tyglar med tunn...
Svar
7
· Visningar
2 058
Senast: bigganl
·
Körning Ska skaffa snabbfästen till svängeln. Har lite funderingar på om man behöver ha adapters eller om man kan fästa snabbfästet direkt i...
Svar
13
· Visningar
2 462
C
Dressyr Hej! Jo, jag rider på ridskola och har ridit i ca 1 år... Men jag lärt mig snabbt och ska snart börja i en svårare nivå. Om någon... 2
Svar
20
· Visningar
3 025
Senast: mooona
·
Körning Som rubriken lyder. :) Drive O*t har ju olika modeller, vilken är lämplig? Sedan har jag draglinor från B*rjes och undrar hur man...
Svar
1
· Visningar
981
A
Western Här kan vi westernbukare diskutera allt , hästen , livet, dagen , och vi ska alla vara vänliga mot varandra:laugh: 77 78 79
Svar
1 571
· Visningar
107 942
Senast: Soffan74
·
Körning Håller på med inkörningen av in ardenneråring och han drar mestadels skacklar i dagsläget. Men det är låga skacklar. Sådana gamla...
Svar
6
· Visningar
1 320
Körning Jag har äntligen tagit tag i ombyggnad av min sele och här kommer resultatet. Jag kör mestadels rockard men har även en fyrhjulsvagn...
Svar
13
· Visningar
5 248
Tävling Hej! Jag har tills jag fyllde 14 tävlat på min mammas gröna kort, då jag tyckte det verkade så tråkigt att ta ett själv hehe :angel...
Svar
6
· Visningar
2 178
Senast: BlackiNova
·
E
Hoppning Hejsan! Jag är 14 år, alltså junior, och äger en storhäst som jag nu ska tävla med. Jag har tidigare tävlat d-ponny på elitnivå men där...
Svar
2
· Visningar
1 879
Senast: evelinaljungbeck
·
M
Trav Då var det så... nu kom provsvaren. För tjockt blod, överträning... :( Just nu står han bara under ridning av mig. Har bara travat... 2
Svar
27
· Visningar
10 252
Senast: Nebraska
·
Fälttävlan Jaha, Botkyrka blev höstens sista. Så värst bra gick det kanske inte men vi kom runt i alla fall :). En felfri banhoppning var helgens...
Svar
5
· Visningar
1 602
Senast: Estivuz
·
Islandshäst Om ett par veckor ska jag starta i T4 för första gången. Visst är momenten och bedömningsgrunderna desamma som i T2, men att det rids... 2
Svar
25
· Visningar
4 853
Senast: moli
·
Körning Är det någon som vet var man kan köpa en svanskappa till en ponnysele? verkar bara finnas till sadel och det är ju inte samma fäste.
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: sassiball
·
Dressyr Tror inte vi har ngn tråd härute ännu? Vilka av er låter betäcka sina ston i år och isf med vilken hingst? vi låter betäcka Gabrielle...
Svar
19
· Visningar
2 606
Senast: Victovie
·
Distans Imorgon startar East European Endurance Ride. En 3-stjärnig distansritt med ca 8 mil per dag i 3 dagar. De startar i Bratislava i...
Svar
8
· Visningar
1 938
Senast: CK
·
Islandshäst Hej! För en månad sen fick jag hem mitt nya sto och även en liten hingstbebis! Jag som inte kan så mycket om föl har pluggat på en hel...
Svar
11
· Visningar
1 947
Senast: Oðinn
·
Dressyr Nu ska jag äntligen köpa min efterlängtade dressyrsadel!! :banana: Hoppryttare som jag är så vill jag ha lite råd ang vad det finns för... 2
Svar
20
· Visningar
4 079
Senast: Prinzess
·
H
Hoppning Varför har näst intill alla skarpa bett på sina hästar uppe på 160 nivå? Jag har nog aldrig sett en ryttare tävla med ett vanligt 2...
Svar
10
· Visningar
2 013
Senast: Wysiwyg
·
Körning Nu ska jag ta tag i körningen igen, dags att köra in för vagn och inte bara redskap. Jag tänkte att jag skulle införskaffa mig en rejäl...
Svar
13
· Visningar
6 825
Senast: Anna_
·
Distans Studien mäter hästar före och efter 16 mil och kollar temperaturen inne i hoven på skodda och oskodda hovar. Det är en markant...
Svar
5
· Visningar
1 699
Senast: Pavana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fössta tossdan i mass
  • Vad gör vi? Del CCX
  • Skid-VM

Hund, Katt, Andra Djur