Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Hoppning Det står helt still i min hjärna just nu så jag vill gärna ha tips på olika och bra övningar för en fyraåring som bara har hoppat...
Svar
2
· Visningar
2 357
Senast: Prickigponny
·
Distans Vad anser ni om hectorsadel som distanssadel för de lite längre klasserna. Vilka är fördelarna resp. nackdelarna med en sådan sadel...
Svar
3
· Visningar
3 349
Senast: Liten
·
Islandshäst Hur ska man tänka när man planerar och lägger upp träningen? Jag har aldrig planerat i förväg, mer än hur ofta jag ska rida. Utan jag...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Elina8
·
Distans Kanske en puckofråga. Men får man ändra på betslingen under pågående ritt? I klartext så får man starta med kombinationen bett +...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 495
Senast: Alexandra_W
·
Körning Är totalt okunnig inom körning men ska börja lite sakta köra in min shettis med hjälp av en kompis som är duktig. Nu undrar jag över ett...
Svar
13
· Visningar
1 900
Senast: Anna_
·
Hoppning Nu har jag betalt in deltagarbeviset för 4-års championatet. Men det jag undrar är att det verkar inte vara som de har varit innan när...
2
Svar
37
· Visningar
4 231
Senast: maria_b
·
Western Jag var och kikade på en av klasserna till September Rundown tidigare idag. Tyvärr fick jag inte med mig någon som är mer haj på western...
Svar
15
· Visningar
1 903
Senast: Ginne
·
Dressyr Jag har en 6-åring som brukar gå mycket fint på träning, men på tävling försvinner all framåtbjudning och jag får lägga all min kraft på...
2
Svar
30
· Visningar
6 685
Senast: Miss_Hanna
·
Dressyr Är hemma igen och känner mig en aning besviken, men mest förvirrad. I år igen. I år igen är bedömningen flummig. I år igen premieras...
2
Svar
26
· Visningar
4 093
Svar
107
· Visningar
12 391
Senast: Victovie
·
M
Distans Hej! Jag är lite nyfiken på distansridning och vad som krävs för att man skall kunna börja.. Jag har några frågor som jag undrar...
Svar
6
· Visningar
2 282
Senast: annoj
·
Western Hästen måste klippas... Men vi ska ner till Skara i oktober på SM och jag kommer antagligen att klippa bara halsen och på bogen...
Svar
15
· Visningar
1 645
Senast: doleron
·
A
Körning Hej allihopa! Tror ni att denna vagnen hade passat honom? Den känns som att den är i minsta laget både på längden och bredden. Han är...
Svar
11
· Visningar
2 022
Senast: schelin_j
·
Islandshäst ...vilken ras skulle det bli då och varför :laugh:?
2
Svar
24
· Visningar
2 397
Senast: Allobosia
·
Dressyr Vad tror ni? Kan nästa års TR komma att tillåta tävling på rakt bett? :bump: Hoppet är det sista som överger människan ;)
2
Svar
23
· Visningar
5 434
Senast: Sara75
·
Körning Någon som ska med till Flyinge på infomöte handikappskusk 19-20 november? Jag har husvagn som någon långväga ifrån gärna får nyttja(tar...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: kol
·
A
Trav Är de någon som vet resultaten från Gävles unghästutställning 24/9? Eller som vet vilka som va med? Nån som vet var man kan hitta...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Aldermarin
·
Western Hej, Jag skall köpa en rumpvärmare till min westernsadel, eftersom jag har tröttnat på min gamla från H**ks som bara glider på...
Svar
13
· Visningar
2 526
Senast: lobell
·
I
Islandshäst Vad tycker ni andra islandsryttare. Är en paddock på 15*25 m för litet? Jag har stegat och stegat här på gården och om jag inte ska...
Svar
16
· Visningar
7 342
Senast: Marlan
·
Hoppning Har tagit mig an syrrans varmblods sto som är 10år och ska hoppa in henne. Hästen i fråga har varit ridhäst i ca 3år och tävlas i...
Svar
6
· Visningar
1 880
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10