Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag har tänkt bygga en timmerdoning till shetlandsponny och jag har en förlaga men även några frågor: Vilket träslag är egentligen...
Svar
0
· Visningar
1 309
Senast: Asa_S
·
Dressyr Hallå! Min 11-åriga valack och jag debuterade LA i söndags. Han har gått t.om. MsvC men själv har jag aldrig tävlat högre än LB...
Svar
11
· Visningar
2 282
Senast: axel
·
Distans Så var det äntligen dags för mig att debutera! :banana: Efter att ha varit intresserad av (och tränat) distansritt i tio år så blir det...
2
Svar
31
· Visningar
4 163
Senast: Alexandra_W
·
J
Dressyr I LC:2an är det ju skritt avbrott när man ska vända snett igenom. Men på berskrivningen står det vid "passerande" av meddelinjen skritt...
Svar
13
· Visningar
1 530
Senast: JenniiePersson
·
Distans Hittade ingen tråd om årets upplaga av Dackeritten, så jag startar en här! :-) Jag har anmält mig till T50 km & ämnar rida på 4-4½ timme...
2
Svar
20
· Visningar
3 558
Senast: Gorel
·
G
Körning Hej, ska köpa en ny sele men är inte så kunnig. Funderar på den här (länk...
Svar
10
· Visningar
1 638
Senast: -Catherine-
·
B
Islandshäst När människor inte förstår varandra kallas det kommunikationsproblem, eller missförstånd. Men när det samma händer mellan människa och...
2
Svar
21
· Visningar
2 901
Senast: Glimm
·
Tävling En liten fågel viskade i mitt öra att det var snack om att hästlicensen ska bli som ryttarlicensen - nödvändig att uppdatera (och...
Svar
11
· Visningar
2 373
Senast: Fenestra
·
Distans Gäller kravet på viloperiod även för start i andra grenar t.ex. dressyr eller hoppning eller gäller det bara för distanstävlingar...
Svar
3
· Visningar
1 703
Senast: Maran
·
Trav Det var en "travguru" som gav ut en bok för något år sedan.. Kommer inte ihåg varken namn eller titel.. Det var en känd äldre "travguru"...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Dottla
·
Körning Jag har i flera omgångar varit sugen på att skaffa mig en körhäst men jag är väldigt osäker på vad jag söker. Jag har kört en del...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Jate Volim
·
G
Dressyr undrar bara om någon vet om man måste ha ett vitt schabrak på lokal nivå i dressyr.L:c-L:b?:banana:
Svar
4
· Visningar
1 146
Senast: Seabaz
·
G
Övr. Grenar Funderar på att åka till åringsauktionen om någon vecka. Jag har letat på nätet efter bilder på åringarna men hittar bara bilder på dem...
Svar
11
· Visningar
1 913
Tävling Nu har det gått 2 ½ månad sedan vi var och tävlade på den här klubben och jag har fortfarande inte sett röken av premerna vi vann. Har...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: cewe
·
Tävling Jag skulle behöva komma ut och vänja mitt tittiga och icke-resvana sto vid tävlingsplatser, så att hon får vänja sig vid publik, att...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Riley
·
Trav Vad har ni för försäkringar på era tävlingshästar? Bolag och pris?
Svar
6
· Visningar
1 500
Senast: gulan
·
J
Dressyr Flytta gärna tråden om jag lagt den fel :) Som rubriken lyder. Visst påverkar det lite men hur mkt ig ? Tittade på bilder efter ett...
Svar
6
· Visningar
1 450
Senast: JenniiePersson
·
Tävling Om det står i proppen prydlig klädsel - tycker ni då att man kan köra på mörkgrå ridbyxor med matchat schabrak (samma gråfärg), vit polo...
Svar
6
· Visningar
2 030
Senast: Nominous
·
Hoppning Ryttaren och ponnyn är ju inte riktigt rätt par. Och ponnyn har ju haft lite olika ryttare. Men är ändå nöjd med dagens tävlingar!!! Hon...
Svar
0
· Visningar
1 016
Senast: MaRomer
·
Western Haha, såg precis på fb att en person erbjöd sig att banda manen för 20 Euro. Jag skulle lätt betala någon 20 Euro fär att banda hästens...
2
Svar
36
· Visningar
3 688
Senast: MittNyaJag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Annonsera mera hundar 2