Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Western Vad är de olika grenarna inom western, som inte kräver så jätte mycket av hästen?
Svar
14
· Visningar
1 199
Senast: Sacramento_Song
·
S
Western ...är dom okej?? Nån som vet? Dom känns goda ut, men jag har inte "peiling" på westernsadler... (Hästen min är en varmblod med 90...
Svar
6
· Visningar
1 268
Senast: Mimmi22
·
I
Western Men hur hittar jag tränare? Det verkar inte finnas så många, eller? Jag har sökt här på internet men hittar inget inom halland. Är det...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Matiz
·
Western Någon som har erfarenhet av den sadeln :confused: vilka hästar ligger den bra på breda, smala? Jag har tänkt att köpa den från...
Svar
8
· Visningar
1 477
Senast: Dyfra
·
Western vad ligger de på i nypris???
Svar
1
· Visningar
776
C
Western Jag har precis hittat in på Bukefalos. Detta verkar vara ett bra sätt att få tips och idéer. Är det någon som kan tipsa mig om vad man...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: Curly
·
Western Jag var på enbetsVM i Åstorp igår och tittade lite på painttävlingen och har nu några frågor. Hur ska en paint se ut för att vinna...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: Chriz
·
I
Western hej, har en arab som har aldrig haft bett i munnen, då jag rider med repgrimma. Han är fyra år nu och jag vill börja och tävla trail...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Dyfra
·
Western Var får jag tag på en sk. regelbok :confused: Har kollat på Wras sidor, men blir ärligt talat inte klok på om det finns att beställa...
Svar
9
· Visningar
1 795
Senast: kamomillo
·
Western "En tävling för var dag" står de om hjo-ko. då undrar jag; Räcker det med att man är med på hjo ko under två dagar(att de kommer räknas...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Kickis
·
Western förklara det här för mig: Gullet: 6 ½" wide x 7¼ high. Cantle: 4" high. Rigging: 7/8 Skirt. Skirts: 24" x 11". Fenders: 17" x 8". Trim...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: geegee
·
Western Jag har skaffat mig en westernsadel till min häst, han har sadeltvång på "vanliga" sadlar med trivs kanon med westernsadlen. men jag är...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: QuickStar
·
F
Western Hej allihopa! Jag har beställt en bosal och mecatetyglar. Vet nån hur man knyter fast mecaten vid bosalen och hur håller man tygeln när...
Svar
3
· Visningar
1 213
Senast: yk2
·
Western Finns de nån bra sajt där de visar vad sadeln delar heter? :confused:
Svar
1
· Visningar
1 147
Senast: geegee
·
Western Har en häst med VÄRLDENS yvigaste man som absolut inte vill lägga sig ner. Är Man Taimer bra att använda då? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
856
M
Western Jag ska tävla i trail men undrar lite; under tiden jag tex backar genom ett L, får jag stanna till då, eller ses det som en vägran? Kan...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Lina_Zacha
·
C
Western Förstår inte detta riktigt! Ska man använda filt eller pad eller båda under westernsadel? Min medryttarhäst har båda.. men det verkar...
Svar
4
· Visningar
1 880
Western Tjaa! Någon som har några finfina Freestyle Reining-idéer? Min fantasi har blåst i väg :crazy:
Svar
8
· Visningar
1 160
Senast: hotrodder
·
C
Western Kan man hoppa med westernsadel? Eller är det "skadligt"/inte bra för hästen. En del menar att man inte kommer upp lika långt i...
Svar
13
· Visningar
1 766
Senast: Happimess
·
M
Western Jag skaffade hästlicens (WRAS) till min häst, ett sån där "hela-livet"licens. Men på det står det Licensår; 2004 Är de bara för att de...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: hotrodder
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte