Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Jag såg i Värnamobygdens ryttarförenings terminsplanering att det är westerntävling 5 maj. Vad är det för tävling? "5...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: gadriel
·
Tävling Är det någon som har i huvudet vad karensen är på de vanligaste lugnande medlen och när vet släcker en led etc? Ska in o kolla igenom...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Zipp2010
·
Dressyr Någon som vet om det blivit några ändringar i uttagningen till VM (för unga hästar)? Förra året var det svenskfödda hästar som var...
2
Svar
21
· Visningar
3 110
Western Det har dykt upp allt möjligt här.... Hon är reggad Perlino, snopp "no other white markings". Det som dykt upp sen jag köpte henne...
Svar
12
· Visningar
1 790
Senast: _Eva_
·
S
Islandshäst Tränar just nu en valack, 5-gångare, men har ridits som 3 gångare, har tölt men inte tränad så jätte mycket. Det han gör är att köra...
2
Svar
31
· Visningar
4 413
Senast: Gimlan
·
Islandshäst Jag har beställt en iPhone 4S nu och jag undrar om det finns någon islandshästrelaterad app? Eller någon annan kul app man inte kan...
Svar
14
· Visningar
3 077
Trav Någon som har prövat det? Fungerar det? Är lite... eller mycket skeptisk till det här. Heter det inte att det som låter vara för bra för...
Svar
2
· Visningar
1 636
Senast: Digbil
·
M
Western Hej! Jag har en unghäst (Welsh Cob född 2010) som jag skulle vilja rida in "Western style" såsmåningom. Är det någon skillnad på de...
Svar
3
· Visningar
1 202
Senast: maosse
·
Distans Ska köpa ny sadel, men vilken? kommer att rida upp till 120.. Chayenne, Cherokee eller Atlanta? Någon som har tips? På Atlantan är...
Svar
2
· Visningar
1 304
Senast: Theomamma
·
L
Trav hej, ja, frågan lyder: hur tränar man en travhäst!? svaren är väl lika många som det finns trännare. men är lite nyfiken på hur ni...
2
Svar
33
· Visningar
5 409
Senast: Angelique
·
Western Dags för en nystart med nya fräscha saker som vi antingen har köpt redan eller saker som vi drömmer om att få.
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 208
Senast: Egonson_
·
Western Fått ihop lite kapital och kan börja leta begagnad westernsadel till mitt sto! Har till en tidigare häst haft en Double C Nevada Fancy...
Svar
10
· Visningar
1 485
Senast: ellipsis
·
B
Trav Hur många sekunder kan man ta bort i ett snabbjobb om hästen går i en träningsvagn typ speedcar i stället för sulky?
Svar
0
· Visningar
783
Senast: Battin
·
Hoppning Finns det några som helst "regler" som man måste hålla sig till på en träningshoppning (Pay & Jump)? Att TR inte reglerar...
Svar
16
· Visningar
1 896
Senast: Fredag
·
Körning Jag har blivit riktigt taggad på körningen nu, och båda mina barn älskar att följa med! Tyvärr är vår rockard för liten för oss alla...
Svar
6
· Visningar
1 557
Islandshäst Jag behöver lite tips och råd! Jag har tagit mig an ett härligt, kolsvart islandssto som jag ska rida på obestämd tid. Jättekul! Men...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: Brolinskan
·
Western Jag behöver lite hjälp här så jag inte har missuppfattat helt. En grundvaccination så som jag har förstått det ska vara 1:a sprutan...
Svar
8
· Visningar
1 202
Senast: Chex
·
Fälttävlan Är det inte dags för tävlingstrådarna nu?? Vilka kommer till Gravaregården på söndag? Vilken klass/vilka klasser ska ni rida? Jag...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 157
Western Så som rubriken lyder är min stora fråga... Jag har bestämmt mig efter många år i den "engelska" ridvärden och många år i hoppsadeln...
Svar
4
· Visningar
1 571
Senast: Em-Jay
·
Fälttävlan Hej alla :) Förra året hörde man ju en del om det här med startfälttävlan. Har någon testat det? Någon som vet om det ska hållas någon...
Svar
1
· Visningar
968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka