Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Körning Jag funderar på att köpa en minishettis, dels som sällskap och dels för ridning och körning. Jag undrar bara hur mycket det är vettigt...
Svar
6
· Visningar
3 027
Senast: Sliver
·
Körning kan man tävla i terrängkörning? vad gör man då? kör i terräng, typ skog och så?? måste shettisen ha stam för att tävla i körning? min...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: Nora
·
L
Körning Jag har precis börjat tömköra våran shettis och jag måste få säga att det är betydligt enklare att rida...Hur som helst,när vi tömkör på...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: legolaspiggelin
·
Körning Har en tungrockard som jag kört med nordisen, som har väldigt långa skaklar. Den vagnen är största anledningen till att jag inte gjorde...
Svar
5
· Visningar
1 447
Senast: Asa_S
·
Körning Får väl börja med att tala om att jag är hemskt dålig på att tömköra (av den enkla anledningen att jag knappt gjort det innan). :)...
2
Svar
20
· Visningar
2 709
Senast: legolaspiggelin
·
Körning Hej! Lite frågor. Vad ska man ha för material i sitt körförkläde? Vilken färg passar att ha? Tänkte ha ljusbrunt, eller grått...
Svar
15
· Visningar
1 438
Senast: lul
·
C
Körning Nu hoppar jag in här och hälsar på *vinka* Jag har köpt en Nordsvensk modell mindre som jag vill köra med. Han är inkörd i alla...
Svar
7
· Visningar
1 201
Senast: Shettisar
·
Körning Hej! Jag vet att det finns en gräns för hur mycket en unghäst (shetlandsponny) får tävla i hoppning/ dressyr hur är det i...
Svar
6
· Visningar
1 188
Senast: lila
·
Körning Ibland blir man ju så himla trött på hästar..... :mad: Får se om ni kan hjälpa mig med problemet. Vi har en 6-årig travare som vi håller...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 672
T
Körning :cry: körde långtur med pållen igår. Spände för rockarden som ingen av oss egentligen tycker nåt vidare om (för skramligt och...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Thuja
·
A
Körning ursäkta om detta är en idiotisk fråga men. varför finns de speciella körbett? vad gör dom så speciella? har tänkt på de innan, men då...
Svar
7
· Visningar
992
Senast: _L_
·
G
Körning Till er som tävlar shettis: Brukar ni "knoppa" manen något/alla momenten i körtävling? Eller har man manen utsläppt?
Svar
9
· Visningar
1 429
Senast: Gatsby
·
E
Körning Har en liten Minishettis som är 80 cm hög. Skulle det gå att köra med honom eller är han för liten?
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: Dragonfruit_
·
Körning Hej! Jo till vissa däcklar måste man ha däckelunderlägg! Jag har köpt en travdäckel och den är stenhård :D så till den behöver man...
2
Svar
21
· Visningar
2 321
Körning Hur ska jag göra för att korrigera när hästen ryggar snett? Än så länge är det tömkörning det är frågan om, tränar nu det med lilla...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: åke
·
T
Körning Jag kom att tänka på en sak då jag har hört olika! Har hört att det är åldergräns på 15 att tävlingsköra en a-ponny sen sa en kompis...
Svar
5
· Visningar
1 743
Senast: Nora
·
Körning Igår så tömkörde vi de högdräktiga WMstona i par :bump: Jättekul och det tyckte även damerna :banana: Lagom tempo i deras smak. Lagom...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: burton
·
T
Körning Jag ska börja köra med vår shettis inom kort och har införskaffat rockarden och även en sele som jag köpt beg osedd, och den var...
Svar
8
· Visningar
1 114
Körning Hur långa är era skaklar till häst ca 160-170? mina för korta skaklar sitter rätt lågt, och nu ska jag förlänga de, så de passar...
Svar
3
· Visningar
891
Körning Hur ligger ni till träningsmässigt och vad har ni tänkt köra för tävlingar?
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Hilly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka