Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Trav Hej nu har vi skaffat en shettis för sonen att träna med och sedan tävla nästa år men vi skulle behöva lite hjälp med ett...
Svar
11
· Visningar
1 697
Senast: Tuva-Li
·
T
Trav Hej! Jag har en varmblodsvallack efter King Prophet (som i sin tur är efter The Prophet). Finns det någon här på Bukefalos som vet...
Svar
17
· Visningar
2 471
Senast: martha
·
D
Trav Utrustning, vård, foder och hantering... Är inte det tränings/tävlingsrelaterat?? Jo, i allra högsta grad!! :smirk: I stället borde...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: ameo
·
Trav Hej alla montéryttare! Hur har ni löst det med tidtagarur när ni rider? Att hålla en stor grej extra i handen när man rider en...
Svar
14
· Visningar
4 007
Senast: Skaune
·
Trav Oturspållan står med ett bakben som ser ut som en klubba så jag ringde och strök för lymfangit i går. På förmiddagen i dag fick jag...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: solros
·
T
Trav Var köper man pannband och förbyglar med hästens namn på? Hur mycket kostar sådana?
Svar
1
· Visningar
701
Senast: tinafinis
·
N
Trav Någon som vet var man kan beställa ryckhuva/öronhuva, täcke mm i egna färger. Det finns ju folk som syr upp allt möjligt efter...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: giffan
·
Trav Vilka raser kan man använda till ponnytrav? jag vet att man vanligtvis använder shettis och russ men får man använda även andra raser...
Svar
11
· Visningar
2 781
Senast: ghost
·
Trav Jag har sett ibland att en häst kvalar två ggr i rad, men varför?
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: Lazio
·
S
Trav Börjar allt bli lite nyfiken på det här med trav och undrar vad som krävs. Är helt okunnig om allt. Licenser med kostnader, rider man då...
Svar
8
· Visningar
2 637
Senast: missdragon
·
A
Trav Vet att jag sett en tråd tidigare med en tabell där man ställt upp hur fort hästen gick i km/timme kontra kmtiderna! tex 35km -1.45...
Svar
5
· Visningar
1 354
Senast: tinafinis
·
Y
Trav Jag vill gärna till nästa säsong betäcka mitt travsto med hingsten Running Sea men jag kan inte finna hingsten någonstans!!! Någon...
Svar
9
· Visningar
2 315
Senast: gladys
·
S
Trav Hur mkt är ett rimligt pris för en travare?. Jag funderar på att köpa en sen i vår, och jag har några krav. Den skall vara över 2 år...
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: gladys
·
Trav Jag är en nybörjaramatör och det finns ingen jag kan fråga eller jämföra med för jag är väl typ den enda med hemmabana Åby som har...
Svar
11
· Visningar
3 975
Senast: prinsus_
·
Trav Det är ju något speciellt med att ta fram en häst enda från början, bara premie - kval gör ju att man blir så stolt att man kan spricka...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 175
Trav Har lite funderingar kring hur ett sele ska vara utformat, eller sitta på för att sitta på bästa sätt. Nu menar jag inte VAR på hästen...
Svar
11
· Visningar
1 325
Senast: Zandrah
·
Trav Ja finns det? En som passar till stora som små varmblod? Custom har någon som heter multiflex, eller de inte nåt alround? O i så fall...
Svar
8
· Visningar
1 266
Senast: juvelen
·
J
Trav Hjälp mig med tips på senskydd till shettis! Alla jag hittar är för långa/höga!
Svar
6
· Visningar
867
Senast: Jeeves
·
U
Trav Hej! Jag har 2 1 åriga nordsvenskatravare.. började tömköra vid års skiftet 2006/2007 körde sedan med vagn ca 3-4 gånger innan betes...
Svar
12
· Visningar
1 446
Senast: U-Two
·
Trav Jag sitter och funderar på det här med skor eller barfota i loppen. Jag sysslar ju med monté så därför undrar jag hur man resonerar...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: Skaune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka