Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Hoppning I Sverige kan man ju gå in under Svenska Ridsportförbundet och hitta hästars resultat (som har tävlings licens). Även om det nu ska...
2
Svar
22
· Visningar
8 642
Islandshäst Vad har ni att säga om hans avkommor? Hur blir dom och hur starka anlag ger han? Jag är jättesugen på att betäcka med honom. Någon som...
Svar
3
· Visningar
3 788
Senast: valvis
·
Islandshäst Jag har en fråga till er som håller på med avel. Hur hittar man "rätt" hingst till sitt sto? Finns det någon typ av register eller...
Svar
11
· Visningar
1 148
Senast: valvis
·
Dressyr Tittade lite på dressyrprogram för unghästar och finner mig själv förvirrad... När man söker på TDB så finns det program som heter LA...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: Gabby_Ossi
·
Western om att åka iväg en vecka/ helg eller så och få rida på riktigt välutbildade westernhästar. Verkligen få prova på western ordentligt. Men...
Svar
5
· Visningar
952
Fälttävlan nu i fällnings perioder så glider min sadel gärna bak i galoppen, är mellan 2 bomvidder just nu också så har en fårskinnspadd vilket...
Svar
7
· Visningar
1 924
Senast: Buck
·
Tävling Jag undrar var man kan söka upp häst- och ryttarlicenser utifrån deras namn. Någon som vet? Har letat på ridsportförbundets hemsida, men...
Svar
6
· Visningar
906
Trav Hej! Jag måste få tag i ett nytt pass/dubblett då orginalet är borttappat. Hästen är importerad från Danmark 2009. När jag går in på...
Svar
1
· Visningar
1 302
Senast: Masse
·
Islandshäst Hej, Undrar om någon snäll islandshästmänniska kan råda/ge tips? Har en bra sadel som ligger väldigt bra på ryggen på min nya häst...
Svar
12
· Visningar
4 608
  • Låst
Dressyr Ny tråd! Hoppas ingen hunnit skapa en redan, letade runt men hittade ingen!
99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
305 063
Senast: Tulip
·
Islandshäst Är det någon som känner igen denna märkning och kan tala om vart den kommer ifrån? Vad betyder alla siffror? Värde?
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: Boj
·
Islandshäst Jag har börjat spana på en till häst och har hittat några som jag fastnat för :) Men två av dem är ganska nyimporterade från Island. Så...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 475
Hoppning hur lägger jag upp hoppträningen för min 6 åriga valack? han gillar att hoppa å hoppar allt utan att tveka men tekniken är inte så bra...
Svar
8
· Visningar
960
Senast: NightRain
·
Dressyr Idag börjar SM i dressyr. Vem vinner? Vem förtjänar att vinna? Är någon på plats och kan rapportera? På söndag sänder Horse1 live.
2
Svar
27
· Visningar
2 681
Senast: Fiorano
·
Islandshäst Min häst har slitit ner yttersidorna på sina bakskor nästan helt. Det är inget ovanligt enligt förra ägaren (jag har bara haft hästen i...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Boj
·
Hoppning Onödig tråd :D Vad brukar ni ha för frisyr på hopptävling? Vi har ju (TYVÄRR) inte samma knut-och-bling-kultur som dressyren, vilket...
Svar
6
· Visningar
3 830
Senast: Kallebus
·
Körning En tanke slog mig häromdagen då jag selade ut för en åktur. Fuxfröken har ju en fransk brösta till sin giggsele. Den sitter mkt bra på...
Svar
6
· Visningar
1 092
Dressyr Hur värmer ni upp inför dressyrpass? Jag behöver lite input och roliga övningar för jag tycker det är så himla tråkigt att värma. Jag...
Svar
17
· Visningar
2 377
Senast: orion_x
·
Islandshäst Jag har haft min valack sen ett år tillbaks nu, han testade mycket i början (är rätt så självklart) och sedan lugnade han ner sig. Men...
Svar
7
· Visningar
1 198
Islandshäst Ni som rider isisar med Micklemträns, vad har ni för storlek?
Svar
7
· Visningar
1 541
Senast: Freyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama