Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hittade denna video och blev nyfiken. Vad håller hästen på med i galoppen med bakbenen? Inget om illa om ryttare eller häst nu då, utan...
Svar
13
· Visningar
2 916
Senast: niikon92
·
Western Fick hem ny häst i går. Han hade med sig en westernsadel men eftersom jag bara ridit engelskt och faktiskt bara suttit i en westernsadel...
Svar
11
· Visningar
2 849
Senast: Andorra
·
Fälttävlan Jag har fått för mig att min 3åring ska kvala till 4års championatet nästa år. Det är iallafall ett mål, så får vi se. Om inte annat är...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
30 436
Senast: Axeliina
·
Körning Hej! Jag måste bara ta reda på om detta är en allmänt existerande typ av vagn. Jag såg nämligen ett klipp på Youtube där en kvinna drog...
Svar
9
· Visningar
2 615
Senast: Corminta
·
Distans Nu har jag precis avanmält mig och pålle från 50T på Göinge. Valle brukar kännas som 110% men känns nu som 95. Enkelt förklarat. Det...
Svar
7
· Visningar
1 272
Senast: Majorn
·
Dressyr Måste köpa dressyrsadel till min unghäst hatar att rida i hoppsadeln, lägger in en länk på honom när han var fyra år. Har idag en...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: cikoria
·
Islandshäst Hej! Mitt islandssto på 11 år, är väldigt stel i vänster varv (för mig), när man går i en ''cirkel'' blir hon att backa istället för att...
Svar
7
· Visningar
1 098
Hoppning Hejsan! Undrar hur ni gör när ni ska träna hoppning och är ensamma? Eller om ni tränar hoppning utan att någon annan är i närheten...
Svar
19
· Visningar
1 709
Senast: Buck
·
Islandshäst Jag misströstar nått så in i... snälla hjälp! Min islänning, 10 år i år, kunde tölta rent (men efter slit och tandagnisslan, perfekta...
2
Svar
21
· Visningar
2 887
Senast: Gry
·
Trav Ja, som rubriken säger, vem vinner? Och vad blir vinnartiden?:-)
Svar
18
· Visningar
1 366
Senast: fryckan
·
Körning Storleken stor häst är ju naturligtvis för stor häst och vagnar med storleken shetland är för shetlands. Men vilken storlek "Mix" och...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: kolblakkur
·
Trav Jag ska till och skaffa mig en travare efter hingsten Gum Ball. Hon är 10år, travtränad, men aldrig startad så ska ha henne som rid/kör...
2
Svar
28
· Visningar
4 759
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Efter förra årets uppehåll(inställd midsommartävling:-( ) kör vi äntligen i år igen och hoppas att ryttarna ska få tillbaka sin...
Svar
0
· Visningar
701
Hoppning Någon som har provat hoppa på peewee bett här? Jag funderar på att köpa ett då min häst går väldigt bra på rakt bett men pga tungtrycket...
Svar
2
· Visningar
1 956
Senast: LOVIS13
·
Western Jag får låna en tjock westernpad när jag rider barbacka så min rumpa inte gråter pga vass ryggrad. Det är en tjock med fårull under. Nu...
Svar
15
· Visningar
4 686
Senast: Cilva
·
Övr. Grenar Hej! Jag hittade ingen "nyare" tråd då jag sökte. Så jag testar att göra en ny. Skulle vilja veta vilka här inne som kör Trec, hur...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: Iliaca
·
Dressyr Hej. Ska tävla min 5 - åring i dressyr snart och undrar om jag näste hålla mig till swedhorse-reglerna gällande bett? Ska enbart rida...
Svar
11
· Visningar
1 699
Senast: niikon92
·
Western Funderar på att skaffa ny sadeln så fort det finns möjlighet. Sitter och tittar på allt möjligt, bara för att få en bild av vad jag...
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: sthu
·
Trav Hej! Som en rätt så nykläckt traventusiast, har jag i år följt utvecklingen kring Elitloppshästarna febrilt. Det var prat om att Market...
Svar
5
· Visningar
2 134
Senast: Corminta
·
Hoppning Hej, Jag hade tänk att anmäla mig till en vanlig lokal tävling om några helger med min ungponny. En vanlig LC klass. Det blir hans...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama