Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr När jag tittar i TDB så står det att ponnys får ridas på rakt gummibett. För häst finns detta inte med, men däremot "rakt bett". Får det...
Svar
4
· Visningar
2 092
Islandshäst I vardagsträning, hur gör viktboots träningen bättre? Hur och varför använder ni viktboots? Är det någon gång i veckan eller ska bootsen...
Svar
6
· Visningar
7 556
Senast: kryddelydd
·
Körning Jag har skaffat en armésele som jag får lite olika bud på huruvida den passar eller inte. Den verkar ha ganska raka lokor, och de...
Svar
3
· Visningar
722
Körning Sökte men hittade ingen liknande tråd, annars ber jag om ursäkt! Tänkte på vad man kan göra för övningar när man kör in? Både genom...
2
Svar
34
· Visningar
4 368
Senast: fjordtokan
·
Övr. Grenar Hej på er. Jag försöker få tag på ett galoppjärn. Nytt el begagnat. Har någon av er tips på vart jag kan få tag på ett? Tack.
Svar
6
· Visningar
4 216
Senast: Ioxia
·
Islandshäst Hejsan! Är det någon som har erfarenhet av Sella sadeln? Berätta gärna, för och nackdelar. :)
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Elina8
·
Körning Vilka raser har era körhästar? Och ni som har icke "renrasiga";vilka raser finns i era körhästar? Själv kör jag en appaloosa, och...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 974
Senast: urkella
·
Dressyr När det mest troligt from 2015 kommer att bli frivilligt med kandar hela vägen upp till GP så undrar jag hur du ställer dig till det...
Svar
14
· Visningar
2 041
Senast: orion_x
·
Distans Det är rubriken på en artikel i nya nr av Foderbladet häst. Man har med hjälp av enkäter konstaterat att de hästar som gick bäst drack...
Svar
9
· Visningar
1 627
Senast: Majorn
·
Trav Dags för en tråd där vi presenterar årets föl. Jag vet att Naffa har fått ett par redan. :love: Moderator kanske kan nåla tråden?
Svar
18
· Visningar
2 882
Senast: via
·
Fälttävlan Ja, nu har filmen med presentation av årets bana kommit ut och det ska såklart bli extra spännade i år när det faktiskt är en del...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 281
Hoppning Jag vill ha ett bett som är aningen skarpare än ett tredelat med kopparplupp i mitten. Vad ska jag testa?
Svar
4
· Visningar
723
Senast: Bison
·
Dressyr Jag är 28år och skulle vilja tävla min ponny i dressyr,, han är 6år. Tävlar jag i ponnyklasser avd b eller är det hästklasser avd a jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 505
Hoppning jag undrar lite hur många dagar i veckan ni tycker att man kan hoppa min häst? han är allround å jag rider i skogen å tränar i...
Svar
4
· Visningar
1 123
Dressyr Hur mycket har era stövlar satt sig? Fundera på att införskaffa mig ett par i modellen Sir men vet inte riktigt höjden på dom. Har ca 44...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: remmis
·
Fälttävlan Är det någon skillnad i passform mellan den gamla modellen den nya (med någon fancy kolfibergrej även på framsidan av framskydden)...
Svar
2
· Visningar
1 344
Senast: Bison
·
Islandshäst Hejsan! Nu har jag en fundering om en kommande tävling, en kvaltävling där det inte är några finaler. Vad innebär detta? Att det då...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: walkaway-
·
Dressyr Igår kom Equipe med en ny funktion på dressyrtävlingar. De visar "bästa", tidigare resultat som ekipaget gjort i den aktuella klassen...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 434
Senast: kryddelydd
·
Fälttävlan Jag och min ponny tävlar på regional nivå i banhoppning. Dock vill jag nu byta gren till fälttävlan då jag tror det passar min ponny...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: PrinceFair
·
Islandshäst Jag är lite sugen på att rida en distansritt i september. Jag aldrig har gjort detta tidigare och syftet med min start är att ha en...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katt i påse
  • Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25