Tror aldrig det stått bör, men inte 100. Inte de senaste 10-15 åren iaf.Står att de tär tillåtet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror aldrig det stått bör, men inte 100. Inte de senaste 10-15 åren iaf.Står att de tär tillåtet
Okej då minns jag väl fel då.Tror aldrig det stått bör, men inte 100. Inte de senaste 10-15 åren iaf.
Tillåtet med "flätad man". Alltså knoppar, ardennerfläta.Ok, tillåtet med knoppar ? eller tillåtet med utsläppt man? fast domaren hade väl dött om man kommit till en tävling med utsläppt frieserman antar jag.
Det har aldrig stått där. Åtminstone under de senaste 36 åren.Aha, då har det försvunnit nu då.
Okej då minns jag väl fel.Det har aldrig stått där. Åtminstone under de senaste 36 åren.
Om det inte står bör, vad står det då?
Håller med! Hörde nyligen en tjej på parkeringen på en tävling säga till en annan: "jag har slutat knoppa, tycker den där extra halvtimmen i sängen på morgonen är viktigare", då tänkte jag, då har du valt fel sport...hahaMinns också att det förr inte var tillåtet med fläta i svansen. Men vet inte när det ändrades, skulle gissa på nånstan i början av 00-talet.
Sen om man vill ha manen flätad är upp till var och en. Men jag kan väl tycka att man gör sig själv en tjänst att fläta manen så domare verkligen kan se ställning och böjning av halsen. Det kan nog försvåras en del med en stor yvig man. Dressyr är till mycket en estetisk sportoch intrycket man gör på domaren utseendemässigt påverkar troligen inte poängen medvetet, men på ett undermedvetet plan gör det nog det.
men man får väl ha den på framridning/övriga tävlingsområdet så länge man har en medhjälpare med huvudet med si som plockar bort innan tävlingsmomentet?@cikoria inte enligt dagens regler. Men har för mig läst förlag på ändring 2015
Det stämmer!men man får väl ha den på framridning/övriga tävlingsområdet så länge man har en medhjälpare med huvudet med si som plockar bort innan tävlingsmomentet?
Kanske mer för uppvisningar och liknande?Detta är lite OT men är det fler än jag som sett de här strassbanden som kan fästas kring knoppen?
Enligt min tolkning, då rosetter och annan utsmyckning inte är ok att ha i manen, så borde man inte få använda dessa strassband heller. Men hur har de kommit ut på marknaden då, det känns lite som en miss om det inte är tillåtet (i dressyr)? Kan inte tänka mig att hoppmänniskor skulle vara intresserade heller....
Bild: