Tävla ponny i dressyr, över 18år

men detstår ju fortfarande inte något om mordotterregeln utan endast att ungponny får startas av överårig, utom tävlan?
Varför i all världen kallar du det för "mordotterregel"???

Jag har en ponny som jag lånar ut till en tjej som är kusin med en av mina grannar (jodå, krångligt ska det vara).
Jag har för avsikt att tävla ponnyn som häst (möjligen som ponny utom tävlan i år eftersom ponnyn är sex år).
Tjejen får tävla honom som ponny.

Vi har inget med mor och dotter att göra.

Jag har en ponny som jag lånar ut till en tjej som är kusin med en av mina grannar (jodå, krångligt ska det vara).
Jag har för avsikt att tävla ponnyn som häst (möjligen som ponny utom tävlan i år eftersom ponnyn är sex år).

Jag har aldrig hört benämningen mor-dotter-regeln innan, men senior-junior-regel vore bättre. Just för det inte alls behöver vara släktskap av något slag (varken mor-dotter eller något annat) som gör att en ponny tävlar under dubbel flagg med olika ryttare.

för att det var så den presenterades där jag läste den. Är själv seniorryttare och lånar ut ponnyn till junior utanför familjen. Principen är densamma hur mkt du än ogillar den.

Jag tror inte att det är regeln som ogillas utan epitetet "mor-dotterregeln".
absolut. det är ju fortfarande samma grej oavsett vilken relation senioren och junioren har till varandra. Vuxen och barn kan dela ponny, vanligast sker det då mor-barn-delar ponny.

Tycker fö att det är en onödig grej att haka upp sig på, ber om ursäkt om det retat upp folk (?) men det är vad möjligheten heter i mitt huvud och kretsar. är jag trött känns det ordet enklare än en längre mening med samma innebörd.

absolut. det är ju fortfarande samma grej oavsett vilken relation senioren och junioren har till varandra. Vuxen och barn kan dela ponny, vanligast sker det då mor-barn-delar ponny.

Tycker fö att det är en onödig grej att haka upp sig på, ber om ursäkt om det retat upp folk (?) men det är vad möjligheten heter i mitt huvud och kretsar. är jag trött känns det ordet enklare än en längre mening med samma innebörd.

Reta upp och reta upp.
Men det visar en väldigt cementerad och konservativ bild om vad som är norm inom ridsport.
Jag faller själv inom ramen på så sätt att jag är kvinna och håller på med ridning. Dock ligger jag tydligen utanför din ram genom att vara medelålders, ensamstående som lånar ut min ponny till någon annans barn.

Hur vet du förresten att det är vanligast att mor och dotter delar ponny? Två syskon är antagligen minst lika vanligt???

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
357
Senast: Cactus
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 213
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt