Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag har en 7-årig halvblodsvalack som jag ridit sedan han var 3 år. Jag har nu själv problem med bäcken och höfter och kan inte rida som...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: MiaMaria
·
H
Körning Hej! jag hoppades att ni där ute kunde ge mig några tips på var det finns körkurser vid Helsingborgs-trakten? MVH Hanna:D
Svar
1
· Visningar
709
I
Körning Hej Jag har precis börjat köra våt nya shettis. Vi har åkt två stycken på vagnen (vuxna) mellan 70- 80 kg. Jag undrar hur mycket han...
Svar
12
· Visningar
3 168
C
Körning Hade mitt i dag 3-åriga nordsvenska brukssto iväg på inkörning förra hösten och har kört henne hemma sedan dess (för domänsax...
Svar
17
· Visningar
1 994
Senast: cafu
·
N
Körning Hej. Jag skulle behöva lite hjälp med min töm körning. Jag har en schettis som är in körd (inte av mig, förra ägarna) Han är jätte...
2
Svar
22
· Visningar
2 530
Senast: Nobelis
·
A
Körning Jag undrar om det är någon som har några bra tips på övningar för att göra halt? Det kanske låter konstigt men kommandot går liksom inte...
Svar
1
· Visningar
947
Körning I kväll kommer morfar hem från sjukhus och jag har bestämt mig att köra och hämta han hemma hos han och ta han på en tur :D Min...
2
Svar
21
· Visningar
2 229
Körning :banana:Hurra vad glad jag blev när jag hittade en annons att rockard säljes...Och inte så långt bort. Annars har jag bara hittat dom...
Svar
18
· Visningar
1 841
Körning bör man ha för att dra en enkel rockard? Eller en gigg? Duger det med bröstsele eller måste det vara loksele? Kan man rent av använda...
Svar
11
· Visningar
2 398
Senast: Saah_pippi
·
Körning Jag är spekulant på en vagn. Denna har ändrats från originalutförandet. Skaklarna är förlängda av en "hemmasvetsare". Frågan är därför...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Goat lover
·
A
Körning Hur gör ni? Alla med små hästar kan ju oftast ställa den i transporten eller lägga det på takräcket...men har man en vagn som väger 150...
Svar
11
· Visningar
1 496
Senast: åke
·
L
Körning Hej! Nu behöver jag mer hjälp, stå ut med mig! ;) Denna rockard hade vi tänkt att bygga om så att den kan funka som vagn till Citrus...
Svar
8
· Visningar
1 518
Senast: affe
·
Körning Hej. Funderar på vilket bett som skulle passa min pigga shettis bäst? Han är jättetrevlig att köra, men han blir väldigt stark. Även...
2
Svar
22
· Visningar
3 657
Senast: Eqetan
·
P
Körning Är det NÅN i gävle, eller i alla fall i närheten som är ca 14-17 år som kör shettis? Det verkar som att man är helt ensam, vilket jag...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: a_c72
·
Körning Tömkör min 2½ åring, russvallack. Han har haft både travdäckel, sadel och loksele på. Han är väldigt duktig på halt och igångsättning...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Iris71
·
A
Körning Jag skulle vilja börja dra lite "släpa" med mitt ministo. Nu är det så att jag "bara" har sele med lös brösta i hennes storlek.(Vilken...
Svar
6
· Visningar
1 437
Körning funkar det? har ett ganska stadigt finnhäststo. skulle få låna en vagn av en i stallet, men den är för smal, fastnade över baken redan...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: _Elly_
·
L
Körning Hej go´vänner! Nu finns den nya DVD:n "lär dig köra" från Panvision. Visst finns det detaljer i videon som inte är 100% men det...
Svar
4
· Visningar
1 277
Senast: loch
·
E
Körning Jag har en sele jag inte kommer använda på ett tag nu (vinter och tidsbrist) och planerar därför att hänga undan den över vintern, den...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: MadicDomino
·
S
Körning (Har kollat alla gamla trådar inom ämnet, men ingen gav tillfredställande svar. Endel var också väldigt gamla... så nu provar jag att...
Svar
1
· Visningar
1 082
Senast: Nussikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka