Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Körning Ni som har welsh moutain och kör dessa, vad har ni för storlek på selarna? Jag har en welsh moutain hingst på 1,5 år och skall börja att...
Svar
6
· Visningar
1 189
Senast: Erzie
·
Körning Vi har nyligen köpt vagn och sele efter konsten alla regler (dyrt blev det men jäkla snyggt) och inkörning är på gång. Turen har nu...
2
Svar
20
· Visningar
3 657
Körning Hej! Vilka mått ska en maratonvagn ha för att vara godkänd för tävling? Hjulbredd osv.. Tack för hjälpen!
Svar
2
· Visningar
1 336
Senast: peggan
·
Körning Jag var ute och körde med min häst för några veckor sedan och han blev rädd för isen som var ute så han började skena och vi hamnade...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Underbar
·
S
Körning Jag har nu skaffat en körhäst igen. Nu betydligt mindre än min förre härliga nsv bruks valack. Vill gärna få kommentarer om passningen...
Svar
14
· Visningar
1 780
Senast: Sabine
·
A
Körning Hur bär ni er åt egentligen för att slippa ryggont..? :confused: Jag har två russ som jag tävlar i trav med, men nu börjar ryggen...
Svar
13
· Visningar
1 327
Senast: Fia-Lina
·
Körning Är det någon som vet någon som är kan mycket om gamla vagnar? För en kompis till mig har en jättefin bröllopsvagn och den är gammal men...
Svar
8
· Visningar
1 436
Körning Dags dato består våra vägar av IS.. åkrarna är GRÖNA .. Suck jag som vill ha SNÖ att träna i... Tips emottages tacksamt...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: fossig
·
Körning Ar det nagon som vet var man kna hitta en inkornings gude - typ bok pa internet? For jag bor valldigt langt borta fran sverige och...
Svar
1
· Visningar
730
B
Körning jag behöver en svängel när vi ska dra hem ved med shettisen. Maken tänker göra en...men vi vet inte måtten... Nån som kan ge oss en...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: Bacillen
·
Körning Någon som har bilder på denna sele? :)
Svar
10
· Visningar
1 374
Senast: Emmah.S
·
Körning Så har jag fått uppleva mitt första tillbud i körningen. Hästen sparkade bakut (har hon aldrig någonsin gjort förut, så nej, jag hade...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: Trygg
·
B
Körning Jag är nyfiken! sökte i forumet men fann inte så mycket matnyttigt... en tävlingsform? Hur går det till? var finner man regler? jag...
Svar
9
· Visningar
1 251
Senast: troijan
·
Körning Det pratas om stångbett i "min" sken tråd. Måste till min skam säga att jag inte har en aning om hur ett sådant ser ut och hur det...
Svar
15
· Visningar
1 775
Senast: schelin_j
·
Körning Har sett någonstans att det finns en transport som har en "platta" för (maraton-)vagnen, mellan dragkroken och transporten! Men kan inte...
Svar
9
· Visningar
2 992
Senast: Fahlis
·
Körning Tips Jysk har just nu jättefina bjällror som mycket väl funkar att sätta på sele. 5 kr - ja FEM svenska enkronor för 8 st. Jag köpte...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Zqathan
·
P
Körning Har en shettis som fyller fem nästa år som jag körde in när han var tre. Jag kunde inget omkörning, så vi är båda självlärda. Iaf så...
2
Svar
31
· Visningar
3 772
Senast: Korven
·
F
Körning Finns det nån som kör i gästrikland..Jag vill gärna lära mig mer och träna med min fjording men vet inte var jag ska vända mig..
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: PyseN_
·
E
Körning Där är ju hål i däckeln där man skruvar i tömringar. Vet inte vad det kallas eller hur jag ska förklara riktigt, men försöker. Gängorna...
Svar
8
· Visningar
1 339
S
Körning Undrar om nån här har sådan sele? Är ni nöjda med den o så? Kvalitén hur är den? Blev fundersam om de inte är bra eller konstiga i...
Svar
3
· Visningar
1 375
Senast: Hilly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025