tömkörning på volt (behöver lite hjälp)

Sv: tömkörning på volt (behöver lite hjälp)

Häftet är ok att ha som en liten uppslagsbok i början, priset är humant också jämfört med video och böcker.

Jag tyckte häftet var rätt bra att sitta och kolla in olika sätt att sätta tömmen etc men det är klart att sen kompletterades detta med en del kurser också.

tjurig eller förvirrad?

min shettis var jätte tjurig och vände om likadant (om jag förstått rätt) men det gav hon upp efter ett tag efter att jag har stått kvar och tjurat tillbaka genom att fortsätta styra henne och nästan töm-dra henne från den possisionen, sammtidigt som jag kutar runt henne så jag hamnar bakom och sen försöker ta ut henne på en volt igen. Brukar inte göra så, men när hela arbetspassen går ut på att lirka henne ut på volten så tyckte jag att det var nog. Då gäller problemlösning.

Men har man en ordentlig kontakt i munnen så tycker jag att man brukar känna när de är på G med rackartyg! :smirk:

Hej igen..

Jag vill tacka er all fär bra tips, och samtidigt informera om hur detta har utväcklats.

Jag har fixat till jorden så att jag kan sätta ner tömmarna en bit på ytterspåret och detta jorde så att de blev lättare att ha en stabil kontakt med hans mun och ha ytter tömmen bakom rumpan jorde de lättare att få stopp på snurrandet när jag kunde styra rumpan på han bättre, vid första försöket blev han ganska arg på mig att jag överlistat han så han blev fast "frusen" i backen. Men sen har detta fungerat jätte bra och dagens tömkörning gick kanon, han försökte inte vända en enda gång :banana:
Jag är överlycklig och han verkar nu väldigt nöjd med.

Så tack igen för hjälpen alla.

Mvh Nobelis

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 951
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har en 2 års powderpuff omplacering. Han har blivit vanvårdad i 2 olika hem innan mig. Det gör att han nu är rädd för människor och...
Svar
19
· Visningar
2 200
Senast: purity_666
·
Ridning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat höstar hela sitt liv. Jag har en äldre syster som nu har flyttat hemifrån så jag får ta hand...
Svar
14
· Visningar
2 114
Senast: Buck
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 554
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30