Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Mitt halvblod är mörkbrunt. Hans mamma är fux och istort sett hela linjen bakåt, hans pappa är Skimmel (så vit man kan bli) och det är...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: opus
·
W
Avel Hej! Funderar på att använda Paddock Camargue till mitt sto i år. Jag har hört att hans avkommor blir lika bar som han. Stämmer det...
Svar
10
· Visningar
1 940
Senast: sissu
·
M
Avel http://www.allbreedpedigree.com/president17 Någon som vet om denna hingst är gk. någonstans?? Har kollat på KWPNs sida men hittar den...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: M_Q
·
J
Avel Någon som känner till eller vet vem hingsten calyptus är? vet inget mer om den härstamning eller så borde va hannoveranare eller ngt..:bump:
Svar
10
· Visningar
1 257
Senast: Katinkas
·
L
Avel Såg ett sto f 91 e. Urbino-Herkules-Flamingo.. Känns inte så vanligt att hitta ett sto som har Urbino som pappa längre, men jag kanske...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: ancan
·
S
Avel spelar individen ngn roll när ni gör ert val eller är det "bara" stammen ni tänker på? kan man lika gärna använda en mindre rutinerad...
Svar
6
· Visningar
1 068
Senast: starstruck
·
Avel Jag är inte kunnig inom avelsbiten vill jag börja med att tillägga..:angel: Men nu har jag en liten undran till er kunniga...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: Görel
·
Avel Finns det några platser där man kan visa en ettårig ridponnyhingst? Helst i Västra Götaland. Har letat men inte hittat, et inte riktigt...
Svar
13
· Visningar
2 033
Senast: ann80
·
Avel Hur gör man för att hitta stammen på ett sto som är en korsning mellan Halvblod och Quarter? Mamman till stoet är Halvblod och pappan...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: Görel
·
T
Avel Hej. Har för ett tag sedan köpte en d-ponny, sto såklart & nu så funderar vi på att betecka hon nästa år, men funderar redan på...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: peråke
·
E
Avel Jag letar efter mamman till en häst på ridskolan. Hon är född på Flammabygget, vet ej vilket år men hon är inte så värst gammal. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 236
Senast: Fictiv
·
H
Avel Hej! Känner någon till stostam 45? I slutet på 70-talet kom ett sto Silvia II (stostam 45) till Finland och hon lämnade 9 föl här...
Svar
7
· Visningar
1 193
Senast: hurri
·
Avel Jag har ett fullblodssto som är dräktigt för första gången och nu undrar jag hur lång tid man ska beräkna att de går dräktiga. Det står...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: mian10
·
Avel Mailade Flyinges avelsrådgivning om att jag ville ha tips ang. två av mina ston.. Håller ni med? Sto nr.1 är stor ca.175 cm e. Calido... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 292
Senast: Cyllene
·
W
Avel Är det många är det som gör det i dag? Har det blivit mer eller mindre vanligt nu? Är det många som råkar illa ut när dom fölar som...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: QuickStar
·
Avel Blev lite diskussion på annat forum angående arabhingstar och dess godkännande. Fick då veta att avelshingstarna kan ha exteriöra... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 393
Senast: kicket
·
Avel Hoppas ni inte har tröttnat på dessa trådar, men just Hip Hop hittade jag ingenting om vid sökning. Har efter tips från en användare... 2
Svar
21
· Visningar
4 408
Senast: starstruck
·
A
Avel Hej! Köpte i höstas ett ardennersto som ska vara dräktigt enligt ultraljud (andra fölet)... men man ser inget på henne än! Hon är...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: Havanna
·
Avel Vi pratar ju ofta om att det viktigaste är att vi har ett starkt möderne på våra avelsston. Men HUR definierar man vad som verkligen är...
Svar
18
· Visningar
1 330
Senast: ancan
·
N
  • Låst
Avel Hej är det någon som skall dit nu ihelgen??? Någon som kanske skulle vilja visa mej runt lite och lära mej lite mer om hur de bedömer...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka