Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag såg att Tinka's Boy finns med i flyinges hingstprogram men på deras information om hingsten står följande: "Särskilt observandum... 2
Svar
21
· Visningar
2 296
Senast: rubytoo
·
A
Avel någon som har koll på vad han har för "meriter" och avkommor ? nån som har någon kanske?? hur är dom ...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: carinaso
·
Avel Ett sto som har gått ett par dagar över tiden har idag börjat blöda från ena spenen. Ljuvret känns mjukt för övrigt men det droppar...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: hoppsann
·
Avel För i år har jag redan valt hingst, och det ser bra ut på pappret (vad som kommer ut är en annan femma förstås). Men nu sitter jag...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: majola
·
A
Avel Den som tvivlarpå det svenska bruksprovet kan läsa den här intressanta forskarstudien...
Svar
19
· Visningar
1 581
Senast: crazy
·
L
Avel Ja, jag kan inte hitta så mycket info om honom.. Varför används han inte så mycket i avel? Nån som har/känner avkommor efter honom...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Alphea
·
S
Avel Kommer ihåg att vi hade en diskussion om detta off topic i en annan tråd, där jag felaktigt skrev att tidningen ridsport var...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: LenaH
·
J
Avel Säg mig allt om Calypso I
Svar
1
· Visningar
718
Senast: elle12
·
C
Avel Nu verkar det som om det blir stopp för Sverige angående avelsvärderingsreglerna bland annat. Om detta nu är ett handelshinder med... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 742
Senast: ameo
·
Avel Hur betydelsefulla var de i russaveln? Vore kul att se bilder på dem.
Svar
7
· Visningar
1 120
Senast: Equilibrium
·
Avel Någon som har en avkomma till honom honom alltså Quinar efter Quidam de revel?Hur är dem i temramentet, kapacitet osv?
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Rudolfsson
·
G
Avel Var ju många här som var väldigt förtjusta i Corlensky, kanske någon som har ordentligt med guldpengar i kistan och inte har lust att...
Svar
9
· Visningar
1 375
Senast: rubytoo
·
W
Avel Enligt enkät medlem - service paket. Vid den senaste ordförandekonferensen på Elmia diskuterades hur medlemskapet för enskilda... 2
Svar
31
· Visningar
2 769
Senast: Ralda
·
  • Låst
Avel Vad hande med de gamla valkanda connemarastuterierna Varnbergs, Brantshammar och Broloten? Manga fina hastar kom darifran, ar det nagon...
Svar
4
· Visningar
1 768
Senast: ameo
·
C
Avel Så ska man till våren/sommaren äntligen flytta till ett alldeless eget ställe & då kommer jag att ta hem mitt söta lilla russ sto!! Åååh...
Svar
13
· Visningar
1 470
Senast: lisa_trollet
·
Avel Har ett sto ur stofamilj 1, undan Ucita ( Urbino) uu Rocita uuu Krecita. Uppfödd av Ingvar Nilsson Är det någon som vet mer om denna...
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: CARTIER
·
M
Avel Hejsan ! Har ett nordis sto på snart 16 år som jag funderar på att vissa upp och få bedömd. Saken är den att jag inget vet om hur man...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Martina o Dori
·
Avel Jag är nyfiken på stammen till ett holländskt halvblod. Han är efter en hingst som heter Cinovo som i sin tur är efter Renovo - Prins...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: sassiball
·
M
Avel e: Darco-Attack Z. Någon som sett eller kanske tom suttit på några avkommor till denna? Hur är dom? Är han något som sin far som leder...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Sorbe
·
Avel Jag har helt noll koll på avel och när man läser om avelssto i annonser står det ofta vilken stofamilj de tillhör. Någon som kan ge min...
Svar
14
· Visningar
1 328
Senast: furioso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Klippmaskin