Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bei der aktiven Mitgliedschaft wird im Eintrittsjahr die einmalige Eintrittsgebühr von 125,- Euro (seit 1. Januar 2005), eine Umschreibegebühr für die Stute von 40,- Euro und eine Gebühr für unsere Satzung in Höhe von 10,- Euro erhoben. Im Eintrittsjahr mit einer Stute werden also Gebühren in Höhe von 175,- Euro erhoben. Der jährliche Beitrag setzt sich aus 35,- Euro Mitgliedsbeitrag, 25,- Euro Stutenbeitrag (pro Stute) und der Gebühr für den Pferdezuchtverein zusammen, dem Sie für die aktive Mitgliedschaft ebenfalls beitreten müssen. Als aktives Mitglied erhalten Sie automatisch jeden Monat unsere Verbandszeitschrift "Der Hannoveraner®".
Men detaljerna som du har nämnt har ju visat sig felaktiga:
Du påstår att ASVH inte har en engelsk hemsida, de har en hemsida på engelska.
Du klagar på att trots att medlemsavgiften är så hög i ASVH så får vi inget för den, ASVHs medlemsavgift och andra avgifter är lägre än i Han.förbundet!
Många av de saker som du räknar upp som är förmåner för Han.förb. medlemmar har alla tillgång till här i Sverige. Tycker du att det är bra eller dåligt? Jag gillar inte det, utan tycker att man måste vara medlem för att få visa häst, registrera häst, kolla BLUP osv.
Är du medlem i Han. förbundet, eftersom du nu får avelsrådgivning därifrån, så var det konstigt att du bara talade om medlemsavgiften som var där för flera år sedan![]()
På vilket sätt menar du att Sverige halkar efter resten av Europa? Vi klättrar ju på förbundens rankinglista i dressyr. Du kanske pratar om hoppning, eller? Utländska hästar går inte bättre än de svenskfödda på våra bruksprov (källa: den omtalade artikeln i Ridsport).
Men då har det inte med avelsförbundet att göra, om det är från vänner du får avelsråd. Jag har också vänner som jag byter åsikter med och får råd av. Det är väl inget speciellt för Tyskland? Och du kan väl inte lasta ASVH för att du inte har några svenska vänner som du tycker att du får bra råd av? Jag tror inte att man behöver ha bott utomlands för att ta reda på de fakta som du felaktigt påstår (se mitt inlägg ovan). Flera av de saker som du tagit upp som negativa hos ASVH stämmer bevisligen inte. ASVH kan inte rå för att du inte sett den engelska flaggan på hemsidan t ex... Möjligtvis så skulle de kunna göra den större isfVad är det jag inte vill se? Att svenska hästar är sämre? Eller att det är ASVHs fel att du inte har några svenska avelsvänner som du litar på?