Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Tjatter Tråden för julklappstips! Har så svårt i år eftersom jag helst inte vill gå runt i affärer men tycker det är svårt att browsa saker på... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 109
Senast: Zinfernia
·
Kläder & Bli fin Jag har ett par läsglasögon, alltså med riktiga glasögonglas och inte köpta på apoteket eller i mataffären, som är antireflexbehandlade...
Svar
0
· Visningar
421
IT & mobiler Alltså hur får jag bort mitt egna namn från twitter. Inte mitt användernamn utan alltså mitt vanliga. Jag har googlat men lyckas inte få...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: FadeAway
·
Relationer Ja hur gör man för att inte oroa sig för att bli lämnad? Aldrig haft problem med detta innan. Alltid känt mig trygg med mina tidigare...
Svar
13
· Visningar
2 598
Samhälle "Lantbrukarnas Riksförbund vill ta bort lagen om att kor måste vara ute på sommaren. En lag som infördes på 1980-talet efter krav från... 12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 566
Senast: Rhinos
·
Mat Ska ni ge bort ett sånt i julklapp? Eller ni kanske får ett i julklapp. Ska ni då ut i naturen och koka korv 2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 507
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag måste byta jobb. Älskar mitt nuvarande jobb som undersköterska i äldreomsorgen men orkar inte mer. Framför allt mår jag för dåligt... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 193
Kläder & Bli fin Har fått inse att mina löpartights inte kommer funka i höst/vår (vinter har jag termobyxor). Så nu letar jag ett par byxor som tål... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 860
Senast: Cattis_E
·
Mat Är de samma så jag kan köpa tillbehör till min gamla trotjänare från ankarsrum? Har hittat att det står på något ställe men stämmer det...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Erfarenheter??? Har gungat i en dryg vecka, slarvat med träning någon dag och nu är det så illa att jag knappt kan hålla mig uppe...
Svar
16
· Visningar
7 039
Senast: Ajda
·
Mat Nu när jag jobbar lite mer hemifrån så tänkte jag börja med smoothies på morgonen för en liten extra boost. Jag har alltid haft ganska... 2
Svar
21
· Visningar
1 635
Juridik & Ekonomi Jag beställde något från USA som levereras av FedEx och är helt förvirrad. Enligt spårningslänken jag fick så var paketet på FedEx...
Svar
14
· Visningar
3 395
Senast: sjoberga
·
Hemmet Funderar på att beställa en julgran via nätet i år, då jag inte kommer kunna släpa hem en gran med min nyopererade fot. Prismässigt...
Svar
3
· Visningar
482
Kultur Då jag är intresserad av dialekter i allmänhet och gärna jämför med svenska dialektord med norska dialekter undrar jag var i Sverige man... 2
Svar
20
· Visningar
1 785
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Vart ska man mäta nånstans för att veta vilken storlek man ska ha när man beställer handledsstöd/handledsskydd?
Svar
2
· Visningar
252
Hemmet Vi ska eventuellt göra om vårt badrum och då sätta in ett badkar. Vi behöver duscha i badkaret pga får inte plats med både badkar och...
Svar
10
· Visningar
879
Senast: Rosett
·
Samhälle Jag fick en påminnelse igår att jag är en riktig stadsmänniska. Jag åkte ut till stallet efter att det blivit mörkt för första gången... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 970
Senast: Robina
·
Kultur Har länge funderat på användningen av I/me och jag/mig i engelska och svenska. Det är ju olika :confused: När man på engelska använder... 2
Svar
26
· Visningar
2 037
Senast: Efwa
·
A
Kläder & Bli fin Någon som har råd att ge när det gäller bra cykelkläder för höst- och vinterbruk?
Svar
3
· Visningar
273
Senast: lingonben
·
Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa ett par örhängen till min dotter, Behöver lite hjälp. De hon har på sig mest är som mynt eller knappar, alltså inget...
Svar
13
· Visningar
1 578
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka