Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

  • Omröstning Omröstning
Samhälle Är ni beredda på kommande skattehöjningar pga Corona-åtgärderna? Hur mycket höjning räknar ni med, och i vilken form?
2
Svar
20
· Visningar
1 917
Senast: Brassneck
·
Juridik & Ekonomi Jag köpte en telefon från ett välkänt företag som jag beställt två telefoner ifrån vid tidigare tillfällen. Har varit supernöjd med både...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 139
Senast: hastflicka
·
Trädgård & Växter Hittade mindre trevlig överraskning när justerade min större kruka med blommor idag. Vällde fram svartmyror som bosatt sig i eller nära...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: MayGrace
·
IT & mobiler Vilken modell är värt att köpa? Har ni någon själv och skulle ni rekommendera den? Ska användas i stall om det är av betydelse.
Svar
2
· Visningar
362
Senast: svea
·
Samhälle Först vill jag säga att det är ingen tråd där jag vill klaga på barn och deras lek. Jag förstår att barn leker och att de hörs. Jag är...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 603
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Mitt hår ser ut som Svinto, grått och burrigt. Jag skulle vilja lägga det ner prydligt och blankt. Tidigare hade jag det långt till...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 095
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Det var varit kämpigt länge. Första gången det rasade var i januari. Jag lyckades komma upp till ytan igen men inte mycket mer än så...
2
Svar
26
· Visningar
3 966
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Har en släkting som oroar sig för sitt minne och har gjort det en längre tid (minst ett år). Jag har så smått börjat undersöka var man...
Svar
17
· Visningar
1 237
Senast: skogaliten
·
Fritid Snart fyller jag 30 (:nailbiting:) och planerar att ha en fest i lokal. Vad är era tips för en lyckad fest? Vilka idéer har ni gällande...
Svar
1
· Visningar
483
Hemmet Vi har ett stort vardagsrum öppet till nock, ca 4,5 m. Takhöjd och en del av rummet förblir utan möbler pga stora glaspartier ut mot...
Svar
19
· Visningar
1 066
Senast: Reville
·
Mat Jag har fått ett par liter röda krusbär av grannen, men vad ska jag göra med dem? 🤔
Svar
11
· Visningar
1 337
Senast: Cattis_E
·
Fritid Vi ska sova en natt i Borlänge. Vad borde vi se/göra? Två vuxna natur- och historieintresserade typ. Men vi har inte jättemycket tid...
Svar
2
· Visningar
355
Fordon Mitt barn ska köpa moppe, en scooter inte en crossmoppe. Problemet är bara att han är 190cm, och inte riktigt får plats med sina långa...
Svar
13
· Visningar
4 112
Senast: Bapelsin
·
Hemmet Igår målade jag om den vita, skitiga braskaminen. Tycker den blev stiligare i grått, men också att den kanske saknar något... 🤔 ...
Svar
2
· Visningar
471
Senast: tanten
·
Hemmet Alla mina handdukar får fläckar, och jag fattar inte varför!? Den här är helt ny, tvättad en gång, kom ut utan fläckar och plötsligt ser...
2
Svar
20
· Visningar
18 172
Senast: Sandra93
·
Hemmet Vår köksbänk börjar se mer än lovligt trött ut och har lite fula märken här och var. Det är en riktigt fin ekskiva som föregående ägare...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 104
Senast: Sleepan
·
Trädgård & Växter Min svartöga vill inte blomma. Den är köpt i kruka, jag har alltså inte sått den från frö. Den är planterad i vanlig jord och har inte...
Svar
7
· Visningar
1 785
Senast: Martenix
·
Juridik & Ekonomi Hjälp! Jag fick ett sms idag att jag har en vara från dxtech som ska hämtas i Bollnäs! Jag har definitivt inte beställt något från dem...
Svar
17
· Visningar
2 170
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Först vill jag bara tacka för all hjälp jag fått från er underbara människor här på Bukefalos (Ni vet vilka ni är) på mitt förra inlägg...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 751
Relationer Går ni på puben/restaurang som vanligt, eller sitter ni hemma och isolerar er? Går ni hundkurser? Är ni mycket i stallet och träffar...
2
Svar
21
· Visningar
1 780
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp