Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Om, jag säger om det är ISIS som ligger bakom så kan man ju undra vilka strategiska bedömningar man gjort. Palestinierna valde ju samma...
Svar
11
· Visningar
793
Senast: Badger
·
Äldre Ibland saknar jag kunskap som jag kanske borde ha lärt mig hemifrån. Ibland är det sådan kunskap man liksom inte riktigt kan fråga om...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 857
Senast: Enya
·
Äldre Snabb fråga. Om en person känner sig så pass trackasserad av någon som bor i ett annat land att denne funderar på att polisanmäla...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: LindgrenV
·
Äldre Tänd ett ljus för min älskade pappa han skulle ha blivit 62 år idag.Han tackar nog för det även om han inte finns längre. Ett grattis...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: annie_cool
·
Äldre Det är ju i full gång! Lyssnar/tittar ni? Har ni några initiativ? Önskar ni låtar? I år står glasburen på Stora torget i Uppsala, och...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 999
Senast: bollen__
·
Äldre Jag kollar på detta program, tycker det är jättebra då de delar med sig av massa smarta tips på vägen med då jag gillar att baka. Men...
Svar
6
· Visningar
2 940
Senast: Mia_R
·
Äldre Ja, med tanke på galan häromkvällen, förstås. Jag skulle vilja höra ifall ni varit med om någon liknande händelse, där ni själva...
Svar
0
· Visningar
421
Äldre Får man flyga med en virknål (i någon form av metall?), nålbindningsnål i ben (hyfsat "vass" men ändå trubbig) eller stickor (antingen i...
Svar
1
· Visningar
566
Senast: Sedna
·
Äldre Hur värmer man risgrynsgröt i mikron utan att hälften sitter utsmetat i täcklocket? Jag har provat olika skålar, olika W, gjort en...
Svar
10
· Visningar
9 359
Senast: Blueberry
·
Äldre På biljakt! Kommer att pendla längre sträcka till jobbet och behöver en billigare bil än nuvarande Honda CR-V som är en mkt bra bil, men...
2
Svar
23
· Visningar
2 334
Senast: sjoberga
·
Äldre Väääldigt off season men vafasen... Någon som vet hur en sånhär funkar? http://www.icahemma.se/roklada-hickory-weber-p-20439-c-2053.aspx
Svar
1
· Visningar
639
Äldre Två saker är nya för den här vintern. Jag har en annan bil och jag har för första gången i livet dubbfritt. Jag gillar inte läget...
2
Svar
27
· Visningar
2 282
Senast: avslutat medlemskap
·
Äldre Någon som vet om man kan göra knäck mjölproteinfri? Eller annat hemma gjort godis? Annat gott som bakverk, efterrätter eller annat sött...
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: Pudlan
·
Äldre Har fått en mindre invasion av bananflugor hemma pga frukt framme (som inte ens var övermogen). Hur får jag bort dessa? Har provat att...
Svar
13
· Visningar
1 263
Äldre Betalar sista delen av min nya bostadsrätt på torsdag och det står på en lapp jag fick i brevlådan att man ska (ospecifikt när) anmäla...
Svar
6
· Visningar
792
Senast: Korven
·
Äldre Någon som vet vad man skall använda för att ta ett vatten prov om man inte har en ny provtagningsflaska? Är en tom vattenflaska för ex...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: Angel
·
Äldre Jag kan inte bestämma mig för hurdan eltandborste jag ska köpa. :D :angel: Ni som har såna, kan ni beskriva om det känns olika beroende...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: Rosett
·
Äldre Inser att min kaffebryggare gör kaffedrickandet till en mindre angenäm upplevelse. Jag vill dricka gott kaffe. Och jag vill bjuda mina...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 650
Äldre Trafikutskottet har sammanträtt i riksdagen och då stöttes det mycket runt järnvägen och dess kända problem. I diskussionen har de allra...
Svar
8
· Visningar
629
Senast: No1
·
Äldre Min man behöver en postväxel för att betala för sitt amerikanska pass. Ambassaden tar inte bankgiroinbetalningar eller kortbetalningar...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama