Bilen eller däcken?

Vad hade du för tidigare bil? Tex Saab 95 har bra vägegenskaper vid vinterväglag, Opel Astra och Vectra, audi osv. Vad var du van vid tidigare?
Hyundai Sonata Excl, en lite "lyxigare" bil med en väghållning som en dröm. Men jag har kört många andra bilar och inte varit med om detta tidigare.

Fast det är ju det jag inte vet!:banghead:

Har jag köpt en bra bil med usla däck eller en usel bil med bra däck.
Jag tror också däcken, det låter typiskt för hårda däck eller gamla, byt omedelbart, du kommer inte kunna bromsa ordentligt heller. har du prövat bromssträckan på dom?

De få Peugeoter jag har kört har haft lite halvtaskig väghållning på vintern (men inget katastrofalt) och de har även haft en tendens att ta slut på diverse slitdelar i framvagnen ganska fort. Så både se över framvagnsinställningarna och kolla diverse slitdelar skulle jag börja med.
Köper man nya däck så brukar däckfirman kunna kolla och ändra framvagnsinställningar efteråt.
Om det inte är så att du har ordentliga lågprofildäck förstås, aldrig varit med om sådana som klarat av vinterväglag.

Bilen är skapligt ny (-10) och nyservad så jag tror inte på hjullager.

Min 08 fick jag byta på förra året, det har inte med bilens ålder att göra.

Och inget med service att göra heller. Men om det är ett hjullager som håller på att gå så borde du ha märkt ett missljud.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka