Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Sonen gick ur ettan på gymnasiet i onsdags. Han fick F i matte, för det har gått dåligt på proven och de får inte göra omprov. Han har... 2 3
Svar
46
· Visningar
6 904
Skola & Jobb Vet att det finns folk som studerar helt sjuka antal timmar per dag i perioder, hur gör ni för att orka? Strategier? Har nu suttit från...
Svar
13
· Visningar
2 011
Senast: Ainon
·
Skola & Jobb Någon som har gått där eller känner någon som har gjort det? Generella uppfattningar? :) Nyfiken på att höra allt möjligt!
Svar
14
· Visningar
3 230
Senast: Camisado
·
Skola & Jobb Buke brukar vara allvetande så jag hoppas på er! Jag är ute efter dom ritplattorna som dom har i Project Runway men jag vet inte...
Svar
6
· Visningar
1 236
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag har precis avslutat ett tekniskt basår på Folkhögskola, och skickade in omdömet, samt behörigheterna till antagning.se nu i helgen...
Svar
1
· Visningar
842
Skola & Jobb Jag går runt och fnular dagligen på hur jag ska göra. Kan ni hjälpa mig med lite feedback, egna erfarenheter, tips, råd osv? Jag har...
Svar
16
· Visningar
1 630
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag har inte varit arbetslös på över 15 år. Men i sommar kommer jag att få ett glapp på ett par veckor mellan några...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: swemale
·
Skola & Jobb Vilken utbildning har ni? Hur länge har ni jobbat som journalist/illustratör? Hur jobbar ni? (Dagstidning, frilansar o.s.v.) Hur fick...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Hiddeous
·
Skola & Jobb Om tråden ligger galet så, sry, vet inte riktigt vart den hör hemma. Jag är en ivrig hobbyfotograf som fotar mer är gärna, allt är...
Svar
12
· Visningar
2 317
Senast: Anna_
·
Skola & Jobb Jag har en vän som är redovisningsekonom (gymnasieutbildning) som vill ändra inriktning, hon känner att det blir för stressigt att...
Svar
0
· Visningar
955
Senast: Santa
·
Skola & Jobb En gång i tiden älskade jag att skriva rapporter. Faktiskt. Jag vet inte var jag fick den kärleken till det ifrån. Jag förstår inte det... 2
Svar
30
· Visningar
5 393
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag vet att jag har sett en och annan socionom här. Mina funderingar handlar inte så mycket om utbildningen utan snarare om...
Svar
3
· Visningar
1 430
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Finns det några här som gjort slag i saken och hittat jobb utomlands och flyttat dit? Hur har ni gått från tanke till handling? Jag...
Svar
17
· Visningar
2 287
Senast: Janey
·
Skola & Jobb Hej! Jag har en fråga ang. CSN. Jag läser en kurs på komvuxnivå, 100p på 10 veckor. Det vill säga 50%. Nu blev jag sjuk när vi...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Manji
·
Skola & Jobb ... eller som rekryterare? Jag har en fråga, något jag undrat över länge! Varför får man svaret "det kan jag inte tala om" när man... 2
Svar
39
· Visningar
5 081
Senast: Tacitus
·
Skola & Jobb Jag undrar om någon vet var jag ska vända mig om jag vill få tag på gamla lönespecifikationer (från 2008, kanske går det inte ens?) -...
Svar
9
· Visningar
7 059
Senast: Kivina
·
Skola & Jobb Ska in idag till af och visa intyg på tidigare anställningar, problemet är bara att jag inte hittar pappret från förra årets sommarjobb... 2
Svar
26
· Visningar
4 083
Senast: Poisonous
·
Skola & Jobb Jag har snart min uppskrivning och börjar bli lite stressad. Antar att fler här har tagit körkort redan och kan hjälpa mig att reda ut...
Svar
7
· Visningar
13 178
Senast: rock_89
·
Skola & Jobb Får en chef beordra mig att jobba via en annan personal? Känns väldigt oproffsigt i mina ögon och som jag har läst så får inte chefen... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
10 694
Skola & Jobb Vilka finns det och hos vilka finns det befattningsbeteckningen "personalstrateg"? Nån som vet?
Svar
7
· Visningar
896
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka