Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Med tanke på min tidigare tråd i ämnet så är det glädjande att se att det är fler som ser det rimliga i att validera kunskap istället...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: Litenvit
·
Skola & Jobb Har precis börjat på nytt jobb och fick nyligen min första lönespec. På mitt tidigare jobb fick jag min semesterersättning direkt på...
Svar
8
· Visningar
2 195
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Sitter här och funderar över mitt liv (hej-20-års-kris :d) och funderar på första gången på ganska länge om inte veterinär ändå kunde...
Svar
14
· Visningar
13 382
Senast: Icefire
·
Skola & Jobb Hur länge har ni läst? Vad tycker ni om utbildningen? Något ämne ni finner extra intressant? Funderar på om det kunde vara...
Svar
0
· Visningar
603
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Jag sitter i en knepig situation just nu som jag skulle behöver er input på, ett minst sagt angenämt problem men ändock problematiskt...
Svar
8
· Visningar
1 628
Skola & Jobb Hej! Tänkte höra om någon vet vart man kan hitta fler av den här typen av frågor: - Om du var ett djur på ett zoo, vilken skulle...
Svar
2
· Visningar
2 068
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Jag började mitt nuvarande jobb med några timmar i veckan efter en lång sjukskrivning (januari 2011). Då hade jag arbetstränat där i ett...
Svar
6
· Visningar
1 889
Skola & Jobb Om ett par timmar ska jag på mitt livs första arbetsintervju, jag är galet nervös! :nailbiting: Alla jobb jag haft tidigare har jag fått...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: Lejonelle
·
Skola & Jobb Jag behöver lite tips på hur man räknar ut detta! Jag förstår mig inte alls på pythagoras sats? :o Det är en rätvinklig triangel. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 719
Skola & Jobb Jag funderar på att börja studera till hösten, men rent ekonomiskt klarar jag mig inte på endast CSN. Funderar därför på att arbeta vid...
2
Svar
20
· Visningar
4 745
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag arbetar som timvikarie inom äldreomsorgen via kommunen. Jag har haft två ställen, ett demensboende som är min "hemmaplan" och ett...
Svar
6
· Visningar
1 744
Skola & Jobb konstig pinsam fråga kanske.. men vad betyder Biträdande chef?:p och ja... jag har googlat men fick inget vettigt svar
Svar
6
· Visningar
12 869
Senast: mandalaki
·
Skola & Jobb Jag fattar förstås att det beror på vad man ska utbilda sig till och så, men... Generellt. Högskolestudier är ju upplagda helt...
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: Elektronen
·
Skola & Jobb Jag vill ha ett deltidsjobb till hösten, ca 40-75% ungefär, frågan är bara vad. Vilken typ av jobb bör man titta efter om...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: MissFideli
·
Skola & Jobb Ingen IT fråga utan en fråga om arbetsmarknaden: Finns det någon arbetsgivare idag som efterfrågar ECDL? Vad jag kan googla mig fram...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Vad jobbar ni med som gått in i väggen eller jobbar med något där ni känner att ni inte räcker till? Försöker komma fram till vad jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 893
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Kan jag begära komplett ut sådan hos Skatteverket för vilket bolag som helst? Kan man hitta det på nätet med kanske?
Svar
7
· Visningar
883
Senast: Nebraska
·
Skola & Jobb Någon som kan hjälpa mig med en tentafråga (salstenta detta är en gammal tenta). Jag kan läsa rakt av ur företagsekonomiboken...
Svar
3
· Visningar
1 250
Senast: devere
·
Skola & Jobb Imorgon har jag intervju för kriminalvårdare och jag undrar om Nån har erfarenhet av detta arbete och kan hjälpa mig lite på traven i...
Svar
11
· Visningar
12 722
Skola & Jobb Jag är mitt uppe i en utbildning som förhoppningsvis kommer att sluta med en master i Hospitality & Tourism Management (med...
Svar
6
· Visningar
1 230
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp